کد خبر: 390944
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۱:۱۲:۱۳
| |

مصطفی طاهری، منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم:

شفاف‌سازی راه‌حل اساسی مشکلات است

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم گفت: ما بر این باوریم شفاف‌سازی راه‌حل اساسی مشکلات است و باید در گام نخست از عملکرد خود نماینده‌ها آغاز  و این مسئله تبدیل به یک مطالبه عمومی در سطح جامعه شود.

شفاف‌سازی راه‌حل اساسی مشکلات است
کد خبر: 390944
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۱:۱۲:۱۳

اعتمادآنلاین| مصطفی طاهری، منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه اگر در کشور شفافیت نداشته باشیم، نمی‌توانیم بر مشکلات فائق آییم، گفت: شفافیت در امور، هم مربوط به فضای حاکم سیاسی و هم شفافیت در جامعه است و باید با ارائه راهکارهایی در مجلس به این مهم دست یابیم؛ به‌طور مثال اگر در نحوه خرید و فروش ارز شفافیت وجود داشته باشد مطمئن باشید چیزی به‌عنوان دلالی ارز نخواهیم داشت یا اگر اطلاعات در جامعه شفاف باشد خواهیم دانست که 2.5 میلیون خانه خالی متعلق به چه افرادی است، بنابراین باید به این اصل توجه و آن را نهادینه کرد.

وی تصریح کرد: بر این باوریم، با شفاف‌سازی امور متوجه خواهیم شد که ریشه مشکلات به تعداد خود مشکلات نیست، به این معنی که این موارد یا مغفول مانده است یا مقاومت زیادی در حل ریشه‌ها وجود دارد؛ چراکه حل این مشکلات منافع افراد زیادی را به خطر می‌اندازد و دلیل مقاومت‌ها در برابر شفاف‌سازی نیز، همین موضوع است. باید به‌عنوان منتخب مردم بدانیم تا زمانی‌ که آرای ما شفاف نباشد، نمی‌توانیم ریل‌گذاری خوبی داشته باشیم.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم، در ادامه با اشاره به اینکه توجه به مسائل ملی در کنار برنامه‌های استانی می‌تواند ریشه بسیاری از مشکلات را بخشکاند، افزود: باور و هدف در مجلس، توجه به این موضوع در کنار شفاف‌سازی امور خواهد بود. البته به‌عنوان نماینده مردم منطقه قطعا مسائل استانی نیز با جدیت پیگیری خواهد شد اما لازمه این امر توجه به اولویت‌ها است و نباید انرژی خود را با پراکنده‌کاری به هدر دهیم.

وی ادامه داد: استان زنجان بر اساس آمارها 1.3 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود و این در حالی است که 4.5 درصد بارندگی‌ها در این استان رخ می‌دهد که این آمار نشان می‌دهد نسبت به میانگین در استان سه برابر بیشتر بارندگی داریم ولی سئوال این است از این منبع تا چه میزان در راستای توسعه استان بهره برده‌ایم؟ روستایی در استان وجود دارد که علی‌رغم قرارگیری در جوار رودخانه قزل‌اوزن اجازه کشت برنج ندارد ولی منابع آبی وارد استان دیگر شده و کشاورز آن منطقه از آن منتفع می‌شود. این نشان می‌دهد ما هنوز نتوانسته‌ایم از منابع موجود خود بهره لازم را ببریم.

طاهری، توجه به موضوع آبخیزداری را نیز ضروری دانست و افزود: منافع توجه به این حوزه‌ عمومی بوده و قطعا در کوتاه‌مدت و میان‌مدت همه افراد در استان از آن بهره خواهند برد، پس ضروری است که قوانین لازم در این رابطه تصویب و یا بر اجرای قوانین موجود نظارت‌ شود که قطعا باعث توسعه و پیشرفت خواهد شد.

منتخب مردم زنجان و طارم در خانه ملت، همچنین به موضوع تحریم ایران اشاره کرد و یادآور شد: اول باید از خود سئوال کنیم چرا ایران به این راحتی تحریم می‌شود؟ این سئوال جواب ساده‌ای دارد و آن، این است که هر کشوری که در اقتصاد خود به خام‌فروشی متکی باشد به راحتی می‌تواند تحت تاثیر تحریم‌های اقتصادی قرار گیرد. ما نفت خود را به صورت خام به سایر کشورها می‌فروختیم و همین موضوع به ما آسیب‌ می‌زد. اگر به‌ دنبال فرآوری محصولات‌مان نباشیم قطعا تحریم‌ها بر زندگی همه در کشور تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

وی تصریح‌ کرد: راه‌حل مواجهه با تحریم توجه به رونق تولید است، اینکه برویم به سمتی که محصولات فرآوری شده مختلف را در کشور خودمان تولید کنیم. مجلس در این رابطه باید به دولت کمک کند و با قانون‌گذاری و نظارت شرایط را برای رونق تولید داشته باشیم. اگر به این سمت برویم قطعا معیشت و اقتصاد اوضاع بهتری پیدا می‌کند. همه این موارد نیاز به همت جهادی دارد و امکان‌پذیر است. می‌توان با روحیه جهادی و به‌ دور از شعارزدگی بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد و باید این عزم در مجلس یازدهم به‌وجود آید.

طاهری، اعتقاد خود را باور بر کار شبکه‌ای و تشکیلاتی دانست و افزود: در استان می‌توانیم با همت همه نماینده‌‍‌ها کارهای خوبی را انجام داد. البته امکان اختلاف‌نظر وجود دارد ولی می‌توان با هدف‌گذاری در کارها شرایط را به سمت پیشبرد اهداف سوق داد. من با افتخار خودم را فردی انقلابی و ولایی می‌دانم و سرباز نظام هستم و برای من یک هدف اساسی وجود دارد و آن خدمت به مردم برای بهبود شراط موجود است و معتقدم باید در مسیری گام برداریم که منافع مردم تامین شود.

وی ادامه داد: برای من عاقبت‌بخیری بسیار مهم است، از اینرو آخرت خود را فدای دنیا نخواهم کرد لذا این عهد را با خود بسته‌ام که در این مسیر باقی بمانم و از خداوند نیز همین را می‌خواهم تا بعد از چهار سال شرمنده نباشم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها