قزاقستان مرزهای آبی با ایران را بست

قزاقستان امروز اعلام کرد به منظور مقابله با شیوع و انتشار بیشتر ویروس کرونا، از ورود کشتی‌های ایرانی و آذربایجانی به بندرگاه‌های خود در دریای خزر جلوگیری خواهد کرد.

قزاقستان مرزهای آبی با ایران را بست
کد خبر: 390951
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۱:۱۷:۱۵

اعتمادآنلاین| قزاقستان که دو روز پیش تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، از منع ورود مسافران ایرانی به فرودگاه این کشور از تاریخ پنجم مارس 2020 خبر داده بود، حالا بر اساس تازه ترین گزارشی که رویترز به نقل از دولت این کشور منتشر کرده است، امروز چهارشنبه اعلام کرده که به منظور مقابله با انتقال و انتشار بیشتر ویروس خطرناک و کشنده کرونا، بندرگاه و ورودی‌های خود در دریای خزر (Aktau) و (Kuryk) را نیز به روی کشتی‌هایی که از مبدأ ایران و جمهوری آذربایجان حرکت کرده‌اند، خواهد بست.

هم‌زمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، بسیاری از کشورها پروازهای خود به کشورهای درگیر را که بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس خطرناک را به نام خود ثبت کرده‌اند، لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده‌اند.

آنها همچنین از ورود زمینی و دریایی مسافرانی که سابقه سفر به کشورهای پرخطر و درگیر کرونا را داشته اند، ممانعت کرده‌اند.

خبری که دو روز پیش در خبرگزاری اسپوتنیک آمده بود، علاوه بر مسافران ایرانی، از منع و عدم صدور ویزا برای مسافران چینی و آذربایجانی نیز حکایت می کرد.

گفته می شود بالغ بر 95 هزار نفر از شهروندان قزاقستانی در کشورهای درگیر ویروس کرونا همچون کره جنوبی، چین، ایالات متحده آمریکا، امارات متحده عربی، آلمان، ایتالیا، انگلستان و فرانسه حضور دارند که همین امر نگرانی‌های بی شماری را برای دولت این کشور در خصوص احتمال ورود کرونا به داخل مرزهای قزاقستان را به وجود آورده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها