«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کاربری‌های عجیب و غریب غذاها در طول تاریخ

ملل مختلف در مناسبت‌های گوناگون دست به پخت و تهیه برخی از غذاها می‌زنند، به طوری که این غذاها به صورت نماد آن مناسبت‌ها درآمده‌اند.

کاربری‌های عجیب و غریب غذاها در طول تاریخ
کد خبر: 390978
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۵ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ملل مختلف در مناسبت‌های گوناگون دست به پخت و تهیه برخی از غذاها می‌زنند، به طوری که این غذاها به صورت نماد آن مناسبت‌ها درآمده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی «The Modern Rogue» در گزارش مفصلی در این باره با ذکر این مساله نوشت: برخی از کاربری‌های این غذاها بسیار عجیب و غریب و غیرعادی می‌نماید، در حالی که برخی دیگر هم بسیار خوشمزه‌اند.

برخی از این مواد غذایی عجیب و غریب عبارت‌اند از:

1- هویج: گیاهی با کاربری‌های مختلف

هویج

زمانی که از یونانی‌ها سخن به میان می‌آید همواره به یاد دستاوردهای آنها در فلسفه و علم می‌افتیم. در سرزمین یونان پرسیدن راجع به هر چیزی اساس اصلی فلسفه قلمداد می‌شد، همچنین نباید از فنون و هنرهای یونانی هم به آسانی گذشت.

حتماً از خود می‌پرسید این مقدمه چه ارتباطی به هویج دارد؟

یونانی‌ها معتقد بودند از همان ابتدای خلقت راه‌هایی برای شفا یافتن از بیماری‌ها وجود داشته است، آنها به این امر ایمان داشتند و در این چارچوب بسیاری از دانشمندان و طبیبان یونانی بر این پندار بودند که هویج نقش پررنگی در افزایش توانمندی باروری در مردان دارد، همین مساله مردان را بر آن می‌داشت تا به طور گسترده‌ای به خوردن هویج روی آورند، به علاوه اینکه در بسیاری از نسخه‌ها نیز تجویز می‌شد.

2- آناناس: بخشی از اسباب منزل

آناناس

به طور حتم همگی ما آناناس را به عنوان یک میوه و نه یک خوراک می‌شناسیم، معمولاً این میوه یا آب آن به تنهایی یا با چند میوه دیگر مصرف می‌شود که در عصر فعلی بسیار هم در دسترس است.

با این حال، در قرن 18 در ایالات متحده، آناناس تنها در امور زینتی استفاده می‌شد؛ به عنوان مثال دیدن میوه آناناس به صورت یکی از اشیای زینتی در یک اتاق، اتفاق عجیبی محسوب نمی‌شد.

در آن زمان آناناس به راحتی پیدا نمی‌شد و از این رو قیمت این میوه بالا و خرید آن حتی برای خانواده‌های ثروتمند نیز دشواری بود؛ با این اوصاف، وجود یک عدد آناناس در هر خانه‌ای می‌توانست مایه فخرفروشی باشد.

در آمریکا کار به جایی رسیده بود که برخی از کسانی که توانایی خرید میوه آناناس را نداشتند آن را اجاره می‌کردند و فخرفروشی از داخل خیابان و زمان حمل آن به منزل آغاز می‌شد.

3- شکلات با طعم سیر: یکی از ابزارهای هر جاسوس

شکلات با طعم سیر

برخلاف فیلم‌های جاسوسی همچون «جیمز باند»، جاسوس‌های واقعی برای رسیدن به اهداف‌شان تمام تلاش خود را برای همرنگ شدن با جامعه به کار می‌بستند.

طی جنگ جهانی دوم جاسوس‌های بریتانیایی مقدار بسیار کمتری نسبت به جوامع هدف خود (فرانسه) سیر می‌خوردند، تا آنجا که در بوی ساطع‌شده از بدن‌شان تفاوت قابل توجهی نسبت به بقیه مردم داشتند.

سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا بسیار کوشیدند تا جاسوسان خود را به خوردن سیر بیشتری در روز متقاعد کنند، پس در نهایت شکلات با طعم سیر برای این منظور اختراع شد.

این کار بیش از هر چیز با هدف پراکنده شدن بوی سیر در میان جاسوسان بریتانیایی که برای انجام ماموریت به فرانسه اعزام می‌شدند انجام گرفت.

هرچند فرانسوی‌ها ادعا می‌کنند این صرفاً یک شایعه مغرضانه است.

4- کیک پرندگان زنده

کیک پرندگان زنده

در سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) وقتی پادشاه در حال بریدن کیک است پرندگانی از داخل آن خارج می‌شوند.

در واقع جای دادن پرندگان در داخل کیک جشن‌ها و سپس مشاهده پریدن آنها کاری غافلگیرکننده و شادی‌آفرین برای همه حضار محسوب می‌شد.

شیرینی‌پزها به جای گذاشتن سیب یا هر چیز دیگری در داخل کیک، قفس چوبی‌ای را داخل آن تعبیه می‌کردند، حال می‌توانید تصور کنید که طی این مدت چه بلایی بر سر این پرندگان نگون‌بخت می‌آید!

به هر روی این یکی از سرگرمی‌های عجیب و غریب دوره‌های کهن بود که در غیاب اینترنت و دیگر سرگرمی‌های دیجیتالی صورت می‌پذیرفت.

حال مشخص نبود مدعوان چگونه کیکی را می‌خوردند که در آن پر و... پرندگان هم وجود داشت؛ شاید نمایش جالبی بوده، اما گمان نمی‌رود طعم کیک نیز به خوبی نمایشش بوده باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها