تطبیق بیشتر ضوابط شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت

به منظور افزایش کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت در شهر تهران، ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در این زمینه کامل‌تر شد و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این زمینه‌ای ابلاغیه‌ای را صادر کرد.

تطبیق بیشتر ضوابط شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت
کد خبر: 391047
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۳:۱۸:۵۹

اعتمادآنلاین| عبدالرضا گلپایگانی ویرایش نهایی مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مبنی بر رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت را ابلاغ کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این باره گفت: بدیهی است رعایت مفاد مصوبه در کلیه مراحل نظارت، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری تمامی پروژه‌های عمرانی و اجرایی الزامی است.

گلپایگانی افزود: بر اساس این مصوبه صدور کلیه گواهی‌های ساختمانی احداث، بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‌های با کاربری عمومی از جمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی، مشروط به رعایت ضوابط این مصوبه است.

وی افزود: ضوابط ابلاغی تکمیل شده ضوابط مصوب شده سال 1378 است که در ویرایش سال 98 به شکل کامل‌تر و جامع‌تری به موضوعات پرداخته شده است.

گلپایگانی در ادامه گفت: بر اساس ضوابط جدید به موضوعات خاص توجه بیشتری شده به گونه‌ای که مواردی چون پیاده‌روها، پارکینگ‌های عمومی، ایستگاه های حمل و نقل عمومی، تجهیزات مبلمان شهری، سرویس های بهداشتی هر کدام ضوابط مخصوص به خود را دارند.

وی افزود: درباره موضوعات عمومی نیز ویرایش جدید، مواردی چون طراحی و مناسب‌سازی ساختمان‌های عمومی را به تفکیک در نظر گرفته است که بر این اساس ساختمان‌های تجاری، مساجد، مراکز بهداشتی و درمانی، رستوران‌ها و چایخانه‌ها، هتل‌ها وکتابخانه‌ها همگی به تفکیک ضوابط خاص خود را خواهند داشت.

گلپایگانی با بیان اینکه نقطه قوت ضوابط جدید تفکیک کردن ضوابط خاص هر کاربری بوده است، گفت: هدف جامع بودن ضوابط جدید است تا به این شکل افراد دارای معلولیت در همه مکان‌های شهری بتوانند به راحتی زندگی کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران،این مصوبه به معاونان شهردار تهران، شهرداران مناطق 22گانه، مدیران کل ستادی شهرداری تهران و مدیران عامل سازمان ها و شرکت های وابسته و مرتبط شهرداری تهران ابلاغ شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها