کد خبر: 391113
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۴:۵۳:۴۴
| |

منعی برای ورود ایرانی‌ها به فیلیپین وجود ندارد

رسانه فیلیپینی «رِپلر» به نقل از وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد فیلیپین قصد ندارد از ورود مسافران ایرانی به کشور جلوگیری کند.

منعی برای ورود ایرانی‌ها به فیلیپین وجود ندارد
کد خبر: 391113
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۴:۵۳:۴۴

اعتمادآنلاین| براساس این گزارش، دکتر فرانسیسکو دوک، وزیر بهداشت فیلیپین در یک کنفرانس خبری در مانیل اعلام کرد که با وجود انتشار جدیدترین اعلامیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر افزایش گسترش ویروس کرونا و تعداد تلفات آن در برخی از کشورها از جمله ایران، ژاپن، ایتالیا و سنگاپور، دولت این کشور برنامه برای ممانعت و یا تحدید ورود مسافران این کشورها به فیلیپین ندارد.

او در این خصوص گفت: بعد از بررسی های فروان از سوی کارگروه فنی وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدیم که اتباع ایران هنوز در سطح متوسط ریسک ابتلا و همه گیری قرار دارند و لذا هنوز زمان آن فرا نرسیده است که از ورود اتباع ایرانی به فیلیپین جلوگیری کنیم.

دوک گفت: اگرچه وزارت خارجه فیلیپین چند روزی است که از صدور روادید سفر ایرانیان به فیلیپین دست کشیده است اما از آن وزارت خانه می خواهیم این ممنوعیت را لغو کند چون هم تعداد مسافران ایرانی به فلیپین چندان زیاد نیستند و هم هنوز میزان آلودگی ایرانیان به ویروس کرونا به سطحی نرسیده است که بتوانند موجب گسترش این ویروس در کشور ما شوند، این درحالی است که سازمان بهداشت جهانی نیز روز دوشنبه اولین محموله بزرگ هوایی کمک بهداشتی و نیز پزشکان حاذق بین المللی را برای جلوگیری از گسترش کرونا در ایران به تهران فرستاده است.

او با این وجود تاکید کرد که قانون موقت ممنوعیت ورود اتباع چین، هنگ کنگ، ماکائو و ساکنان استان گئون سانگ کره جنوبی به فیلیپین همچنان به قوت خود باقی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها