کد خبر: 391131
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از شرایط ویژه در تعطیلات فروردین امسال:

کروناویروس؛ مهمان ناخوانده عید دیدنی‌های سال 99/ مهم‌ترین نکات بهداشتی در عیددیدنی چیست؟

اگرچه ویروس کرونا زندگی همه مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، اما با وجود این ویروس هم عید فرا رسیده و سال نو همیشه قرار و مدارهای خودش را داشته است.

کروناویروس؛ مهمان ناخوانده عید دیدنی‌های سال 99/ مهم‌ترین نکات بهداشتی در عیددیدنی چیست؟
کد خبر: 391131
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نیلوفر حامدی- هر چقدر هم که مسئولان و متولیان نظام سلامت مردم را از هرگونه تجمعی بازدارند، باز هستند افرادی که انجام این مهم در روزهای عید برایشان ممکن نخواهد بود. در این گزارش به نکات بهداشتی مهم در این زمینه می‌پردازیم.

اگرچه ویروس کرونا زندگی همه مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، اما با وجود این ویروس هم عید فرا رسیده و سال نو همیشه قرار و مدارهای خودش را داشته است.

عیددیدنی یکی از ساده‌ترین رسومی است که به وقت رسیدن نوروز همه خانواده‌ها آن را دنبال می‌کنند. خانه‌هایی که در اسفندماه حسابی تکانده شده و بوی گل و سبزه می‌دهند، حالا قرار است میزبان مهمانان گوناگون شوند.

کرونا، مهمان ناخوانده عید امسال

امسال اما عید نوروز یک مهمان ناخوانده دیگر هم دارد. ویروس کرونا که ماه گذشته وارد ایران شده بود، فعلاً قصد رفتن از کشور ندارد و همین موضوع هم سبب شده تا تمام رسوم عید تحت‌الشعاع همین مهمان ناخوانده قرار گیرد.

شیوع شدید این ویروس در کل دنیا و همچنین در ایران باعث شد بعد از سال‌ها، مجدداً موضوع قرنطینه و دوری از حضور در تجمعات به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های جلوگیری از ابتلا به این بیماری توصیه شود. اما عید و تعطیلاتش، تا حد زیادی این فرمول را به هم زده است. هر چقدر هم که مسئولان و متولیان نظام سلامت مردم را از هرگونه تجمعی بازدارند، باز هم هستند افرادی که انجام این مهم در روزهای عید برایشان ممکن نخواهد بود یا اینکه به آن بی‌توجه هستند. شاید خودتان هم در اطراف‌تان چنین چیزی را دیده و شنیده باشید. اینکه کسی بگوید: «حالا با یه عیددیدنی کرونا نمی‌گیریم.» یا اینکه برخی می‌گویند، اگر عید هم بیرون نرویم که دیگر می‌پوسیم. عده‌ای هم به طور کلی هنوز این بیماری را جدی نگرفته‌اند.

از همین رو دانستن برخی نکات بهداشتی دست‌کم می‌تواند درصد بروز و ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

کماکان روبوسی ممنوع است؟

نکته اول اینکه اگر به مهمانی و عیددیدنی می‌روید و عزیزان‌تان برایتان مهم‌اند، لطفاً به هیچ عنوان دست ندهید و آنها را در آغوش نگیرید و نبوسید و در تمام زمانی که کنار اقوام و آشنایان‌تان هستید سعی کنید فاصله متری را با همه و به ویژه کودکان و افراد مسن رعایت کنید.

به محض اینکه وارد منزل شدید، قبل از هر جایی سراغ سرویس بهداشتی بروید. دست و صورت خودتان را بشویید و حتی اگر قبل از خارج شدن از خانه هم حمام رفته‌اید باز این کار را انجام دهید.

حتماً میزبان شما هم به فکر است و سعی کرده تمامی نکات بهداشتی را در خانه‌اش رعایت کند، اما خوردن و نوشیدن هیچ چیزی توصیه نمی‌شود. اگر هم خواستید این کار را انجام دهید، مثلاً سراغ میوه‌هایی بروید که قابل پوست کندن‌اند.

نکته دیگر اینکه در میان مراعات نکات بهداشتی در مقابل هر کسی کم‌توجه هستید، در مقابل افراد مسن خانواده و همچنین آنهایی که بیماری‌های خاص دارند باید به شدت حساس باشید و همه نکات را با دقت رعایت کنید.

شاید بررسی این نکات شما را مجاب کرده باشد که قید هر نوع عیددیدنی را بزنید. چون وقتی پای مهمانی شام و ناهار وسط باشد، دیگر رعایت کردن نکات بهداشتی به سادگی امکان‌پذیر نیست. با وجود این، اگر می‌توانید همه نکات را رعایت کنید، بد نیست در تعطیلات نوروز از دیدن دوستان و آشنایان‌تان هم لذت ببرید و انرژی بگیرید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها