کد خبر: 391145
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۵:۲۰:۵۵
| |

شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار بررسی اعتبار قانون شهروندی هند شد

کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از دادگاه عالی هند خواست اعتبار اصلاحات قانون شهروندی این کشور را بررسی کند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار بررسی اعتبار قانون شهروندی هند شد
کد خبر: 391145
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۵:۲۰:۵۵

اعتمادآنلاین| کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد در حالی که این اصلاحات دارای هدف قابل ستایش است اما به نظر می رسد این اصلاحات باعث ایجاد تبعیض بین مسلمانان را فراهم کرده است.

وزارت امور خارجه هند ضمن انتقاد از پیشنهاد این شورا اعلام کرد اصلاحات قانون شهروندی هند مربوط به امور داخلی هند است و طرف‌های خارجی حق دخالت در قوانینی که توسط پارلمان این کشور تصویب شده را ندارند.

میشل باچلت کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: اصلاحات قانون شهروندی هند به صورت بالقوه می تواند به هزاران نفر از افرادی که در کشورهای خود با ظلم و ستم مواجه شده اند، سودمند باشد اما این قانون مسائل بزرگتری در خصوص اخراج نکردن اجباری مهاجران ایجاد می کند.

راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: ما می دانیم که اصلاحات قانون اساسی معتبر و مطابق با ارزش های قانونی هند است.

هند اخیرا از موضع مخالف برخی از کشورها مانند ترکیه و مالزی و همچنین سازمان های طرفدار حقوق بشر انتقاد کرده است.

انتقال بیش از 100 نفر به ارودگاه نجات در شمال شرق دهلی

دولت دهلی روز چهارشنبه اعلام کرد بیش از یک هزار نفر از ساکنان منطقه مصطفی آباد در یک روز گذشته به اردوگاه های نجات منتقل شده اند و تمام امکانات در اختیار آنها قرار داده شده است.

در بیانیه دولت دهلی آمده است: برای کمک به افراد آسیب دیده، امکانات لازم مانند غذا، کمک های بهداشتی و پزشکی، لباس، دارو و غیره در این اردوگاه ها قرار داده شده است.

دولت دهلی همچنین اعلام کرد که گروه های مخصوص برای ثبت خسارت های وارده به خانواده های آسیب دیده در دهلی ایجاد شده است. پس از ثبت اظهارات مردم محلی، مدارک لازم بار دیگر برای این افراد صادر خواهد شد.

بررسی سخنرانی‌های خشونت ‌آمیز سیاستمداران هندی

دادگاه عالی هند روز چهارشنبه اعلام کرد که این دادگاه روز جمعه تمام دادخواست‌های مربوط به سخنرانی های خشونت آمیز سیاست مداران هندی که به ناآرامی های یک هفته گذشته در پایتخت این کشور منجر شده است را بررسی خواهد کرد.

به گفته مقامات هندی تاکنون بیش از یک هزار و 700 نفر در جریان خشونت‌های یک هفته گذشته دهلی نو بازداشت شده اند درحالی که بیش از 500 پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

بر اساس آمار اعلام‌شده توسط مقامات در دهلی، در طول درگیری‌های یک هفته گذشته در شمال شرق هند مجموعا 46 نفر کشته و بیش از 300 نفر مجروح شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها