کد خبر: 391176
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۵:۵۵:۰۱
| |

کالا‌های بهداشتی و ضدعفونی کننده مشمول کنترل قیمت، و مبارزه با احتکار هستند

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد، کالا‌های بهداشتی و ضدعفونی کننده در گروه یک کالا‌های اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفاء و هستند.

کالا‌های بهداشتی و ضدعفونی کننده مشمول کنترل قیمت، و مبارزه با احتکار هستند
کد خبر: 391176
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۵:۵۵:۰۱

اعتمادآنلاین| این سازمان علاوه بر مصوبه کارگروه تنظیم بازار به کلیه سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ نمود ه با قید فوریت انبار‌های مستقر در آن استان را که موجودی کالا‌های بهداشتی از قبیل، ماسک، الکل، مواد شوینده و ضدعفونی کننده را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نکرده اند شناسایی و با آن‌ها برخورد نمایند.

مطابق بند 5-16 ابلاغیه شماره 322387/60 مورخه 5/12/98 کارگروه تنظیم بازار، کالا‌های بهداشتی از جمله ماسک، الکل، شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌ها در گروه یک کالا‌های اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفاء و. قرار گرفته و عدم ثبت موجودی کالا‌های مذکور در سامانه جامعه انبار‌ها به منزله احتکار محسوب می‌شود.

شایان ذکر است با توجه به اینکه این محصولات در زمره اقلام مشمول قرار گرفته اند کلیه واحد‌های تولیدی، توزیعی و.. مکلف به ثبت موجودی خود در سامانه جامع انبار می‌باشند.

این گزارش حاکیست؛ بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها موظفند با قید فوریت انبار‌های مستقر در آن استان که موجودی کالا‌های فوق الذکر را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نکرده اند را شناسایی و نتیجه به فوریت در اختیار مقامات قضایی استان قرار گرفته تا کالا‌های مذکور در اختیار شبکه‌های منتخب تعریف شده وزارت بهداشت قرار گیرد.

خاطر نشان می‌سازد؛ در مواردی که موجودی این اقلام در سامانه‌های مورد نظر ثبت گردیده باشد براساس نوع کالا، توزیع باید در شبکه‌های تعریف شده و برابر سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا انجام صورت پذیرد.

این سازمان از همه هموطنان عزیز تقاضا می‌نماید در صورت مشاهده هرگونه انبار مشکوک به نگهداری کالا و احتکار را از طریق تماس با سامانه 124 به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها