کد خبر: 391180
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۵:۵۹:۴۵
| |

کسر 8 درصدی حقوق؛ تاوان دادستان دروغگوی سوئیسی در پرونده فیفا

بدنبال اثبات اظهارات دروغ‌های مکرر یک دادستان ارشد سوئیسی در پرونده فساد فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، وی به عنوان مجازات با کسر قابل توجه حقوق جریمه شد.

کسر 8 درصدی حقوق؛ تاوان دادستان دروغگوی سوئیسی در پرونده فیفا
کد خبر: 391180
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۵:۵۹:۴۵

اعتمادآنلاین| هیات ناظر بر فعالیت دفتر «مایکل لوبر» دادستان کل سوئیس اعلام کرد که تحقیقات خود را در خصوص سوءمدیریت احتمالی وی در رسیدگی به پرونده مدیران اجرایی ارشد فیفا در سال 2015، تکمیل کرده است.

این هیات نظارتی موسوم به «AS-MPC» در بیانیه‌ای اعلام کرد که به این نتیجه رسیده است «دادستان کل چندین مورد از تعهدات حرفه‌ای خود را نقض کرده است» که از جلمه آنها می‌توان به «دروغ مکرر» و «رفتار غیرصادقانه» اشاره کرد.

بازرسان این نهاد علاوه بر این گفته‌اند که لوبر به طور غیرقانونی در تحقیقات آنان مداخله کرده است.

این نهاد نظارتی اعلام کرده است که به عنوان مجازات انضباطی به مدت یک سال حقوق لوبر را به اندازه هشت درصد کسر خواهد شد.

دادستان 54 ساله سوئیسی، با وجود اینکه جلسه دادرسی وی در این پرونده به درازا کشید، سپتامبر سال گذشته بار دیگر برای مدت سه سال در سمت خود ابقا شد.

جلسه دادرسی انضباطی لوبر تحقیقات خود را برای رسیدگی به مجموعه‌ای از جلسات مخفیانه وی با «جیانی اینفانتینو» رییس فیفا در بحبوحه تحقیقات در خصوص فساد مالی رخ داده در این نهاد جهانی، آغاز کرده بود.

دو جلسه انجام شده مابین لوبر و اینفانتینو در ابتدا توسط فوتبال لیکس در سال 2018 افشا شد؛ در ادامه AS-MPC پس از انجام تحقیقات اولیه خود اعلام کرده که دو جلسه مذکور که مدتی کوتاه پس از روی کار آمدن اینفانتنیو صورت گرفته، مشکل‌ساز نبوده است.

اما مشکل این هیات نظارتی، ملاقات سال 2017 این دو نفر بوده است.

AS-MPC در این باره اعلام کرد: لوبر به دفعات به ما، پارلمان و عموم مردم در مورد جلسه 16 ژوئن 2017 خود با اینفانتنیو دروغ گفته است. به این نتیجه رسیدیم که این ملاقات در واقع انجام شده است.

دادستانی سوئیس در ماه مه 2015 با یورش به یک هتل تجملی در زوریخ چندین تن از مقامات ارشد اجرایی فیفا را بازداشت کرد و از فسادی عمیق در دل دنیای فوتبال پرده برداشت که منجر به پیگیرد قانونی چندین فقره پرونده شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها