کد خبر: 391272
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۰:۲۱:۵۸
| |

روند نزولی ابتلا در چین ادامه دارد؛

تعداد مبتلایان در کره‌جنوبی به 5766 نفر رسید

دولت چین با ارائه آماری از مبتلایان جدید و تلفات روزانه ویروس کرونا در این کشور، از تداوم روند نزولی و کنترل شیوع این ویروس خبر داد.

تعداد مبتلایان در کره‌جنوبی به 5766 نفر رسید
کد خبر: 391272
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۰:۲۱:۵۸

اعتمادآنلاین| روند کاهش تعداد ابتلای جدید و قربانیان روزانه ویروس «کووید19» در چین ادامه دارد.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 160 نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند و 32 نفر نیز بر اثر ابتلا به آن، جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در چین با عبور از مرز هشتادهزار نفر، به رقم 80430 نفر و تعداد کل قربانیان از زمان شیوع آن نیز به با فراتر رفتن از سه هزار نفر، به 3013 تن رسید.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دولت چین که به نظر می‌رسد تا حدی در کنترل شیوع این ویروس جدید به پیشرفت‌هایی رسیده، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی است زیرا تا کنون بیش از 80 کشور و منطقه به کرونا آلوده شده‌اند.

از کره جنوبی- که بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید19 را در جهان دارد- خبر می‌رسد که تا صبح امروز 438 مورد جدید از ابتلا به این ویروس در این کشور ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، با احتساب مبتلایان جدید، تعداد کل افراد آلوده به این ویروس در کره جنوبی به 5766 نفر افزایش پیدا کرد. با این حال تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی هنوز در رقم 35 نفر باقی مانده است.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر» وابسته به سازمان بهداشت جهانی، ویروس جدید کرونا تا کنون 95484 نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و 3286 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

منبع؛ فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها