کد خبر: 391287
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۰:۴۷:۰۶
| |

هشدار استاندار خطاب به مسافران و گردشگران:

از سفر به مازندران اجتناب کنید

استاندار مازندران با اعلام اینکه خدمتی به مسافران در زمینه اقامت و بازدید ارائه نخواهد شد از آنان خواست به مازندران سفر نکنند.

از سفر به مازندران اجتناب کنید
کد خبر: 391287
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۰:۴۷:۰۶

اعتمادآنلاین| احمد حسین‌زادگان که عصر روز گذشته چهارشنبه 14 اسفند ماه در جلسه شورای تامین شهرستان تنکابن حضور یافته بود در جمع خبرنگارن تاکید کرد: مسافران و گردشگرانی که به مقصد مازندران عازم سفر هستند، توجه داشته باشند که این استان قادر به ارائه خدماتی نظیر بازدید و اقامت و اسکان نیست.

وی با تاکید بر اینکه این تعطیلات برای افزایش ضریب سلامت جامعه مقرر شده است، تصریح کرد: قطعا مردم، با فرهنگ بالای خود می‌دانند که نباید به مازندران سفر کنند چراکه در صورت عدم رعایت نکات مربوط به پیشگیری از شیوع بیماری و استفاده نامناسب از تعطیلات، این تعطیلی می‌تواند سلامت مردم را به خطر انداخته و تعطیلی مرگ لقب بگیرد.


استاندار مازندران با بیان اینکه ستاد مرکزی مقابله با ویروس کرونای کشور در موضوع قرنطینه استان‌ها به نتیجه نرسیده و این موضوع فعلا در دستور کار نیست، خاطرنشان کرد: اختیاراتی در زمینه قرنطینه فردی و اجتماعی به استان‌ها واگذار شده که در همین راستا، عدم ارائه خدمات مسافرتی به گردشگران و تعطیلی اماکنی مانند خانه‌های مسافر، هتل‌ها، اسکان فرهنگیان و مدارس در مازندران اجرایی می‌شود.

حسین‌زادگان از دستور دستگاه قضا در برخورد با متخلفان واحدهای اقامتی سخن گفت و بیان کرد: زیر ساخت‌های مازندران محدود بوده و تنها توانایی مدیریت شرایط استان و مردم مازندران را دارد و اگر بنا باشد سیل جمعیت، راهی این استان شود ناچار خواهیم بود تصمیمات دیگری اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کاری در قالب ستاد استانی پیشگیری و همچنین اجرای ویدئو کنفرانس‌ها برای پیگیری مصوبات اجرایی اظهار کرد: بیش از 80 درصد مصوبات ابلاغ شده در مرحله اجرا قرار دارد و برای رفع برخی مشکلات که مشترک بین شهرستان‌ها است نیز به ویژه در مورد تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز تصمیماتی اتخاذ شده است.

استاندار مازندران از رویکرد مناسب بسیاری از شهرستان‌ها در اجرای مناسب دستورات اعم از فرهنگ سازی، تعطیلی 100 درصدی بازارهای هفتگی و کمتر شدن اجتماعات یاد کرد و افزود: همراهی خوب مردم و حضور آنان در منازل و کاهش تردد غیرضروری در اجتماعات سبب کنترل مناسب بیماری تا این مرحله شد که در این بین اوضاع غرب استان بهتر گزارش شده است.

حسین‌زادگان درباره کنترل مبادی ورودی استان نیز تاکید کرد: کنترل تمامی مبادی ورودی به استان اجرایی شده ضمن اینکه مبادی ورودی شهرستان تنکابن، محور کلاردشت به عباس آباد و محور هراز به بلده نیز به این جمع اضافه می‌شود، علاوه بر این به تمامی فرمانداران اختیاراتی داده شد تا در هر شهرستان ایستگاه‌های سلامت در ورودی و داخل شهر با کمک هلال احمر همانند ستاد تسهیل سفر برپا کنند.


وی از تشکیل ستاد پدافند در سطوح مختلف شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: رسانه‌ها با پوشش مناسب کمک بسیاری به حل مشکل خواهند کرد ضمن اینکه قرارگاه مجازی نیز در استان شکل گرفته و همه این موارد به مدد مردم خواهد آمد تا وضعیت رفته به رفته بهتر شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران نیز به تناسب دیگر استان‌های شمالی کشور درگیر شیوع بیماری است، خاطرنشان کرد: مازندران با توجه به جمعیت 3.5 میلیون نفری که 2 برابر گیلان و نیز بیشتر از گلستان است اکنون و تا امروز وضعیت مطلوب‌تری دارد و این مرهون عزم جدی و انسجام هماهنگ بین دستگاه‌های استان است.

حسین‌زادگان دو عامل را در بهتر بودن شرایط مازندران در اپیدمی بیماری موثر دانست و تصریح کرد: نخست اینکه مردم مازندران به این فرهنگ رسیدند که مانند مردم چین به مسئولین بابت مقابله با ویروس کرونا اعتماد کنند و دیگر هماهنگی بین بخش ها و عزم و اراده مشترک به خصوص در حوزه سلامت است.


وی افزود: شاید در حوزه‌های دیگر دچار واگرایی بوده و اختلافاتی وجود داشته باشد اما هم حادثه سیل سال قبل و هم شیوع بیماری کرونا نشان داد، تا اینجا و تا این مرحله مردم درک درستی از درد مشترک بنام کرونا دارند و توانستند با اراده و یک کار جمعی و عزم استانی با این بیماری مقابله کنند.

استاندار مازندران با ابراز رضایت از وضعیت استان تا این مرحله، شرایط نسبتا مطلوب استان را مرهون زحمات چند بخش دانست و عنوان کرد: پزشکان و پرستاران و کادر درمانی استان، دانشگاه علوم پزشکی با مداخله متخصصانه، رسانه‌ها و فضای مجازی، بسیج و دستگاه‌های امنیتی از جمله مواردی بودند که توانستند به بهبودی شرایط کمک کنند.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه حمایت‌ها و مساعدت باید هم چنان تا عادی شدن شرایط استمرار داشته باشد، یادآور شد: اگر با تنظیم همین مراودات اجتماعی و رعایت مسائل دم دستی در حوزه پیشگیری در این مراحل ابتدایی درست عمل کنیم، 85 درصد مشکلات حل خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها