کد خبر: 391299
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۱:۲۱:۰۲
| |

ورود 900 تن محلول ضدعفونی به بازار طی 12روز

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت اعلام کرد که طی 12 روز ابتدایی ماه جاری،900 تن محلول ضدعفونی در کشور توزیع شده است.

ورود 900 تن محلول ضدعفونی به بازار طی 12روز
کد خبر: 391299
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۱:۲۱:۰۲

اعتمادآنلاین| غلامحسین مهرعلیان در مورد وضعیت توزیع مواد ضدعفونی کننده در کشور در پی شیوع کرونا ویروس گفت: اگر تصور کنیم که سال 98 را بدون پدیده کرونا به پایان می رسانیدم به طور میانگین مصرف و تولید الکل 70هزار لیتر در روز بود و متناسب با آن مصرف فرآورده‌های ضدعفونی کننده در کل کشور حدود 3500 تا 4000 تن در سال بود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی و شیوع کرونا ویروس از اول تا 12اسفند، 900تن محلول ضدعفونی کننده وارد باز کردیم اظهار کرد: به عبارتی دیگر طی ده روز، یک چهارم نیاز سالانه کشور وارد بازار شده است.

مهرعلیان با اشاره به افزایش ظرفیت و تقاضای بالا در کشور گفت: البته 65 تا 70 درصد این مواد در مصارف بیمارستانی و برای پرسنلی که در خط مقدم هستند، صرف می شود و حدود 30درصد نیز مصرف داروخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به عنوان متولی این امر، این است که در گام اول از سربازانی که خط مقدم درمان هستند، محافظت کنیم گفت: البته 100شرکت جدید نیز دراین حوزه وارد مدار فعالیت شدند که فرآورده‌های خود را از 2 الی3 روز قبل وارد داروخانه‌ها کردند که حدود 2 تا 3 میلیون مواد ضدعفونی کننده، در تهران و شهرستانها از طریق بخشهای دارویی وارد بازار میشود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها