کد خبر: 391329
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۷ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا، قرنطینه خانگی و معضل دورکاری/ چطور در خانه کار کنیم؟

در حالی که شیوع کرونا سرعت بیشتری گرفته کمپانی‌های بسیاری نیروی کار خود را به خانه ماندن و دورکاری تشویق کرده‌اند. اما چگونه می‌توان بدون تجربه کار در خانه آن را به بهترین نحو انجام داد؟

ویروس کرونا، قرنطینه خانگی و معضل دورکاری/ چطور در خانه کار کنیم؟
کد خبر: 391329
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- با شیوع ویروس کرونا در جهان و تبدیل آن به یک بیماری گسترده در جهان، بسیاری از مردم در کشورهای مختلف مجبور به خانه‌نشینی و دورکاری شده‌اند. حتی کمپانی‌های بزرگی همچون گوگل، توییتر و سونی هم بسیاری از نیروی کار خود را به خانه فرستاده‌اند. کار کردن در خانه تجربه‌ای جدید برای بسیاری از کسانی است که به دلیل شیوع کرونا در قرنطینه خانگی هستند. در این گزارش به روش‌هایی برای کار کردن مفید، خلاق و همراه با سلامت روحی و جسمی در خانه اشاره شده است.

در حالی که شیوع کرونا سرعت بیشتری گرفته کمپانی‌های بسیاری نیروی کار خود را به خانه ماندن و دورکاری تشویق کرده‌اند. سونی دفاتر خود در لندن، پاریس، لهستان و گینه را تعطیل کرده و توییتر هم به پنج هزار کارمند خود در سراسر جهان شدیداً توصیه کرده در دفاتر محل کار خود حضور نداشته باشند ( بیشتر بخوانیم ).

دفاتر گوگل در دوبلین خالی هستند و هشت هزار کارمند آن برای جلوگیری از شیوع ویروس در خانه کار می‌کنند. اما چگونه می‌توان بدون تجربه کار در خانه آن را به بهترین نحو انجام داد؟

خود را آماده کنید

اگر همچنان در محل کار خود حاضر می‌شوید، این احتمال را بدهید که در صورت شیوع ویروس در محل کار شما باید در خانه بمانید و حتی‌الامکان از خانه خارج نشوید. از وجود تکنولوژی لازم برای کار کردن در خانه مطمئن شوید و همه چیز را آماده کنید.

به سلامت خود توجه کنید

اگر در قرنطینه کامل نیستید، سعی کنید یک بار در روز از خانه خارج شوید و تمام مدت در منزل نمانید. حتی اگر تنها برای قدم زدن باشد.

در بین ساعت‌های کار زمانی را برای استراحت تعیین کنید. یکی از بهترین مزایای در خانه کار کردن امکان خوردن غذای سالم است. اگر نگران هستید که همکاران‌تان گمان کنند از زیر کار در رفته‌اید، به آنها زمان آماده‌سازی غذا یا استراحت خود را اطلاع دهید.

دورکاری

مرز کار و زندگی روزمره را مشخص کنید

مکان مناسبی برای کار کردن در خانه در نظر بگیرید. حتی اگر آن مکان میز گوشه آشپزخانه باشد. این کار باعث می‌شود ذهن‌تان وارد فضای کار شود. اینکه تمام روز روی کاناپه کار کنید و شب همان‌جا سریال ببینید آرامش‌تان را می‌گیرد. اما فکر نکنید که مجبورید لباس رسمی بپوشید! شما می‌توانید با پیجامه هم کار کنید و این یکی از مزایای در خانه کار کردن است. فقط روی کاری که باید انجام دهید تمرکز کنید نه باقی مسائل.

برای خود قانون بگذارید

بسیاری از کسانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به دورکاری شده‌اند قبل از این همیشه در دفتر کار کرده‌اند و تجربه‌ای در این زمینه ندارند. برای خود قانون بگذارید. کارهای روزانه خود را چک کنید و از کار تیمی غافل نشوید.

اگر احساس تنهایی می‌کنید با دوستان‌تان صحبت کنید

هرچند کار کردن در خانه ممکن است وسوسه‌کننده به نظر برسد، اما احتمال دارد انرژی خود را از دست بدهید. اگر احساس تنهایی یا بی‌انگیزگی کردید، با دیگران در میان بگذارید. در تنهایی و سکوت عذاب نکشید. به همکاران خود بگویید چه احساسی دارید و از دیگران کمک بخواهید. به اشتراک گذاشتن احساسات‌ می‌تواند واقعاً کمک کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها