کد خبر: 391334
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۲:۴۷:۲۳
| |

آمریکا بر تبادل زندانیان طالبان تاکید کرد

به‌رغم مخالفت دولت افغانستان با آزادی زندانیان طالبان، آمریکا امروز بار دیگر تاکید کرد طبق توافقی که صورت گرفته، این کشور متعهد به تبادل زندانیان است.

آمریکا بر تبادل زندانیان طالبان تاکید کرد
کد خبر: 391334
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۲:۴۷:۲۳

اعتمادآنلاین| آمریکا امروز تاکید کرد بر اساس توافق صورت‌گرفته با طالبان، واشنگتن متعهد است زمینه تبادل زندانیان را فراهم سازد.

زلمای خلیلزاد، نماینده صلح آمریکا در افغانستان در حساب توئیتری خود نوشت کشورش برای تسهیل تبادل زندانیان که در توافق طالبان-آمریکا آمده متعهد است. خلیلزاد در ادامه نوشت: «ما از هر دو طرف حمایت خواهیم کرد تا تعداد قابل توجهی (زندانی) آزاد شود. باید در همه جبهه‌ها تلاش کنیم تا موانع را که باعث کُندی پیشرفت در مذاکرات داخلی افغانستان می‌شود از میان ببریم. یک بار دیگر از همه افغان‌ها می‌خواهم از فرصت استفاده کنند، کشور را در اولویت اول قرار دهند و این فرصت تاریخی را از دست ندهند.»

این در حالی است که روز گذشته نیرو‌های آمریکایی از آغاز مجدد عملیات نظامی در این کشور جنگ‌زده پس از یازده روز توقف حملات خبر دادند. سخنگوی نیرو‌های نظامی آمریکا از انجام یک حمله هوایی علیه طالبان در استان هلمند خبر داد.

خلیلزاد این توئیت را پس از آن منتشر می‌کند که اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت او هیچ تعهدی برای آزادی 5000 زندانی طالبان ندارد. در مقابل سهیل شاهین، سخنگوی سیاسی طالبان، در واکنش به آن اظهار کرد گفتگو میان افغان‌ها تنها زمانی که زندانیان آزاد شدند صورت خواهد پذیرفت.

توافق میان آمریکا و طالبان 29 فوریه در دوحه قطر به امضا رسید. براساس آن توافق، آمریکا باید نیرو‌های خود را ظرف 14 ماه از افغانستان خارج کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها