کد خبر: 391358
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۴:۰۲:۲۹
| |

بر اساس جدیدترین گزارش وزارت ارتباطات:

همراه اول با بالاترین ضریب نفوذ، رتبه یک پوشش شبکه را به دست آورد

بر اساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که مربوط به سه ماهه سوم سال 1398 است، همراه اول در بیشتر زمینه‌ها از جمله پوشش شبکه نسبت به اپراتورهای دیگر برتری دارد.

همراه اول با بالاترین ضریب نفوذ، رتبه یک پوشش شبکه را به دست آورد
کد خبر: 391358
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۴:۰۲:۲۹

اعتمادآنلاین| جدیدترین گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، فصل نامه آماری جلد 31 توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد. در این گزارش به آمارهای متعددی درباره خدمات تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پهن باند، ثابت، پهن باند سیار و خدمات پستی اشاره شده است. این گزارش مربوط به سه ماهه سوم سال 1398 بوده و به تازگی توسط رگولاتوری منتشر شده است.

در بخش تلفن همراه، آمارهایی مانند وضعیت توسعه تلفن همراه و تعداد خطوط واگذار شده و خطوط فعال هر یک از اپراتورهای تلفن همراه را می‌بینیم که اپراتور همراه اول ضریب نفوذ 75.58 درصدی را داشته و در صدر این آمار قرار گرفته است. ایرانسل با ضریب نفوذ 61.56 و رایتل با ضریب نفوذ 4.95 در رده‌های بعدی قرار دارند. طبق این آمار، سهم بازار همراه اول افزایش داشته و رشد کمی اپراتور اول ارتباطی کشورمان قابل ملاحظه است. در بخش تعداد سایت‌های BTS نیز همراه اول وضعیت بهتری نسبت به ایرانسل و رایتل دارد.

01

اما یکی از آمارهایی که در این گزارش منتشر شده مربوط به وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده‌ها به تفکیک اپراتور بر اساس پایین‌ترین سطح تکنولوژی تا پایان سه ماهه سوم 1398 است.

02

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، همراه اول در زمینه پوشش شبکه نیز بر اپراتورهای ایرانسل و رایتل برتری دارد. اپراتور اول ارتباطی کشورمان 96.5 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش شبکه خود درآورده، در حالی که این رقم برای ایرانسل 86.94 درصد و برای رایتل 62.44 درصد است. همچنین 86.41 درصد جاده‌ها تحت پوشش شبکه همراه اول است و ایرانسل و رایتل به ترتیب 67.39 و 29.36 درصد جاده‌های کشور را پوشش می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها