نامه وزارت صمت به وزیر کشور/ مسئولان مانع جابجایی الکل صنعتی نشوند

حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت در نامه‌ای به وزیر کشور درخواست کرد به استانداران، فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود که در شرایط فعلی ممانعتی برای جابجایی اقلامی مانند الکل نداشته باشند.

نامه وزارت صمت به وزیر کشور/ مسئولان مانع جابجایی الکل صنعتی نشوند
کد خبر: 391375
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۴:۴۳:۲۸

اعتمادآنلاین| حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت در نامه‌ای به وزیر کشور درخواست کرد به همه استانداران، فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود که در شرایط فعلی ممانعتی برای جابجایی اقلامی مانند الکل که ماده اولیه واحدهای تولیدی مواد شوینده است، نداشته باشند.

این مکاتبه به این دلیل انجام شده است که اخیراً بیش از ده کارخانه تولید مواد شوینده ویژه مبارزه با کرونا علیرغم در اختیار داشتن مجوزهای لازم از وزارت صمت و وزارت بهداشت و در اختیار داشتن حواله دریافت الکل از کارخانجات تولید الکل خوزستان، با ممانعت استاندار خوزستان جهت تحویل الکل مواجه شدند و فرایند تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده با وقفه مواجه شد.

پایه اولیه تولید الکل، بقایای نیشکر است و از انجا که بخش عمده نیشکر کشور در خوزستان تولید می‌شود، گفته می‌شود حدود 80 درصد کارخانجات الکل سازی کشور در این استان قرار دارد.

پیرو این اقدام استاندار خوزستان، وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزارت کشور، مشکلات ایجاد شده را تشریح و خواستار حل مساله شد.

پس از نامه وزیر بهداشت به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با ارسال نامه‌ای آنی در مورخ 12 اسفند 98 به استانداران سراسر کشور اعلام کرد که با توجه به اهمیت موضوع دستور فرمائید هرگونه همکاری لازم در این زمینه با سازمان غذا و دارو صورت پذیرد.

نامه تازه وزارت صمت به وزیر کشور و دستور وزیر کشور

به استانداران

در پیگیری این موضوع، حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی هم 13 اسفند 98 در نامه‌ای به رحمانی فضلی وزیر کشور پیگیر حل این مساله شد.

در این نامه با اشاره به اینکه مسئولین استان‌هایی که واحدهای تولیدی محصولات در آنجا مستقر است، از خروج الکل، ماسک و … جلوگیری کرده اند، گفته شده این اقدام نه تنها واحدهای سازنده را با مشکل مواجه ساخته، بلکه سایر تولیدکنندگان محصولات ثانوی نظیر ژل و مواد ضدعفونی‌کننده را نیز با عدم تأمین مواد اولیه مورد نیاز در سایر استان‌ها روبه‌رو نموده است.

متن نامه مدرس خیابانی به وزیر کشور به این شرح است:

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی!

وزیر محترم کشور

موضوع: جابجایی ملزومات بهداشتی، الکل و مواد ضدعفونی‌کننده با مجوز سازمان غذا و دارو

سلام علیکم؛

احتراماً همانگونه که مستحضرید به لحاظ شرایط ایجاد شده ناشی از بروز و شیوع ویروس کرونا، در برخی از استان‌های کشور، حساسیت عموم مردم در زمینه رعایت نکات بهداشتی و تقاضای محصولات ضدعفونی‌کننده، الکل، ماسک و سایر ملزومات بهداشتی به طور چشمگیری افزایش یافته است، فلذا در این زمینه با هماهنگی صورت گرفته، مدیریت تأمین و عرضه اقلام مذکور توسط وزارت بهداشت و علی‌الخصوص سازمان غذا و دارو صورت می‌پذیرد. در این خصوص نیز تعدادی از واحدهای تولیدی در زمینه تولید این اقلام فعالیت مضاعف خود را آغاز کرده و نسبت به ارتقای ظرفیت تولید و عرضه در سطح کشور اقدام نموده‌اند.

لیکن براساس گزارشات واصله، برخی از مسئولین استان‌هایی که واحدهای تولیدی محصولات درآنجا مستقر می‌باشند، از خروج الکل، ماسک و… جلوگیری کرده که این امر نه تنها واحدهای سازنده را با مشکل مواجه ساخته، بلکه سایر تولیدکنندگان محصولات ثانویه نظیر ژل و مواد ضدعفونی‌کننده را نیز با عدم تأمین مواد اولیه مورد نیاز در سایر استان‌ها روبه‌رو نموده است.

با عنایت به اینکه به منظور مدیریت بهینه و تنظیم بازار، فرایند تولید، توزیع و واردات محصولات ضدعفونی‌کننده، الکل، انواع ماسک و لباس یکسره توسط وزارت بهداشت (مشخصاً سازمان غذا و دارو) برنامه‌ریزی و شبکه توزیع آن مدیریت می‌شود، لذا خواهشمند است کلیه استانداران، فرمانداران محترم و مسئولان دستگاه اجرایی ابلاغ گردد در این شرایط حساس صرفا ممانعتی از جابجایی این اقلام به عمل نیاورند و با هماهنگی و مجوز سازمان غذا و دارو، جابجایی و خروج اقلام مورد نظر و محموله‌های پزشکی و درمانی از واحدهای تولیدی امکان‌پذیر گردد و در این خصوص از هرگونه نگاه بخشی و منطقه‌ای جداً پرهیز نمایند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها