فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران:

دستگاههای اجرایی از حداکثر ظرفیت دورکاری کارکنان استفاده کنند

فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران گفت: بر اساس مصوبه این ستاد دستگاههای اجرایی در تهران باید از حداکثر امکان دورکاری کارکنان خود استفاده کنند و فعالیت کارکنان به صورت چرخشی و شیفتی انجام شود.

دستگاههای اجرایی از حداکثر ظرفیت دورکاری کارکنان استفاده کنند
کد خبر: 391467
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا زالی عصر پنجشنبه بعد از جلسه ستاد مدیریت کرونای استان تهران افزود: مدیران ادارات باید از ظرفیت دورکاری کارمندان و کارکنان خود حداکثر استفاده را داشته باشند و از اختیارات خود برای مرخصی استحقاقی کارکنانی که کمتر مورد نیاز هستند، استفاده کنند و تسهیلاتی ایجاد کنند تا از تردد افراد در سطح شهر و حضور غیر ضروری در محیط های کاری اجتناب شود و تمام فعالیت هایی که امکان جایگزین یا دورکاری دارد به صورت فعالیت دورکاری انجام شود و نسبت به ترخیص کارکنان اقدام شود.

وی گفت: قرار شد، همه مصوبات قبلی ستاد مدیریت کرونا در استان تهران در مورد تعطیل مدارس و دانشگاهها تا پایان اسفند ادامه داشته باشد و درباره بازگشایی مدارس و دانشگاهها بعد از 15 فروردین متناسب با شرایط روز در ستاد مدیریت کرونا تصمیم گیری می شود.

زالی ادامه داد: درباره سایر اجتماعات مانند سالن های فرهنگی، تئاترها، سینماها، نمازجمعه و جماعات و امامزاده ها بر ادامه تعطیلی این مراکز تاکید شد و قرار شد در برخی امکنه که مصوبه تعطیلی را اجرا نکرده اند حتما نیروی انتظامی نظارت کافی و لازم را اعمال کند.

فرمانده ستاد مدیریت کرونا در استان تهران گفت: همچنین قرار شد با همکاری نیروی انتظامی کنترل و بازرسی دقیق تری در ورودی ها و خروجی های شهر تهران اعمال شود و در مواردی که فرد بیماریابی شود حتما قرنظینه سازی آن فرد به مدت 14 روز اعمال شود. در مورد سفرهای غیر ضروری توصیه ما به شهروندان این است که از این سفرها اجتناب کنند.

زالی افزود: در مورد مراکز خصوصی درمانی نیز قرار شد با هماهنگی نظام پزشکی ظرفیت مطب ها و کلینیکها برای پاسخگویی به بیماران غیرکرونایی استفاده بهینه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به اینکه بخشی از اقلام مکشوفه از جمله ماسک و مواد ضدعفونی در استان تهران است. قرار شد همه این اقلام در اولویت توزیع در استان تهران باشد. وی افزود: اولویت اول توزیع این اقلام با مراکز بهداشتی و درمانی است که در خط اول ارائه خدمات هستند. در مورد دستگاههای اجرایی که نیازمند اقلام حفاظت فردی هستند نیز قرار شد نیازهای خود را به استانداری تهران اعلام کنند. کمیته ای برای این موضوع در استانداری تشکیل می شود و قرار شد بر اساس ممیزی این کمیته فنی بازتوزیع اقلام مشکوفه انجام شد.

وی گفت: همچنین قرار شد بقیه اقلامی که بعد از تامین نیاز استان تهران باقی می ماند در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد تا نسبت به توزیع ملی آن اقدام کند.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز گفت: با توجه به شرایط حاکم در استان تهران و پیچیدگی این استان جلسه سه ساعته ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. در این جلسه بر ضرورت توجه اساسی به نیروی انسانی شاغل در ارائه خدمات پیشگیرانه، درمانی و تامین مطالبات دانشگاههای علوم پزشکی تاکید شد.

وی افزود: همچنین تلاش برای افزایش تخت های مراقبت ویژه مصوب شد. همچنین مصوب شد از ظرفیت بیمارستانی سایر دستگاهها مانند تامین اجتماعی، وزارت نفت و نیروهای مسلح برای درمان بیماران کرونا استفاده شود و تخت های آنها در اختیار ستاد مدیریت کرونای تهران قرار بگیرد.گسترش مراکز خدمات درمانی سرپایی و خدمات محله محور در ابعاد مختلف آموزشی و شناسایی افراد مبتلا نیز در این جلسه تصویب شد و مقرر شد انجام شود.

پیروز حناچی، شهردار تهران نیز گفت: ضدعفونی میادین میوه و تره بار، بازار تهران و متروها روزانه انجام می شود. تغییر ساعات طرح ترافیک نیز اعمال شده و تردد حمل و نقل عمومی در تهران حدود 50 درصد کم شده است و این نشان می دهد قرنطینه خانگی مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

حناچی گفت: آیین نامه دورکاری را تا ظرفیت 30 درصد در مراکز شهرداری ابلاغ کردیم. کاهش ساعت کاری هم اگر ابلاغ شود اجرا می کنیم.

وی افزود: به نظر من در این شرایط تحریم ظالمانه باید تلاش کنیم که تحریم شکسته شود. کسانی که داعیه انسان دوستی دارند باید در این رفتارهای خود تجدید نظر کنند.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها