کد خبر: 391567
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۳:۰۱:۰۰
| |

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال خبر داد؛

احتمال تعویق بازی‌های تیم‌ملی در انتخابی جام جهانی 2022 تا شهریور

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال می‌گوید بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی در فروردین 98 به احتمال زیاد به تعویق خواهد افتاد.

احتمال تعویق بازی‌های تیم‌ملی در انتخابی جام جهانی 2022 تا شهریور
کد خبر: 391567
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۳:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره احتمال به تعویق افتادن بازی های ملی از جمله بازی تیم ملی ایران با کامبوج و هنگ‌کنگ در انتخابی جام جهانی گفت: در دو روز اخیر جلسه‌ای در فیفا برگزار شد و همین امروز (جمعه) هم از ساعت 11، با حضور نمایندگان ما در دوحه قطر، جلسه‌ای در همین رابطه تشکیل شده که فکر می‌کنم خروجی جلسه این خواهد بود که بازی‌ها تا شهریور ماه عقب بیفتند.

وی تاکید کرد: با این حال منتظر ارسال صورت جلسه هستیم. بازی‌های فروردین به صورت قطعی عقب می‌افتند. بازی‌های خرداد هم همین‌طور است. درخواست ما این بود که ترتیب بازی‌ها به هم نخورد. ما منتظر دریافت صورت جلسه هستیم. احتمال خیلی زیاد بازی‌ها با همین ترتیب انجام می‌شوند و ما هم همین درخواست را دادیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال همچنین درباره بازی پرسپولیس و سپاهان و اتفاقاتی که در این دیدار رخ داد گفت: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئول برگزاری بازی در استادیوم هستند اما در تصمیم گیری برای لغو مسابقات، مسائل امنیتی و بهداشتی و ... از حطیه اختیارات ما خارج است و ما درباره مسائل بهداشتی و برگزاری لیگ مطیع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. اعلام کردند که مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود. به هر دلیل و با توجه به اینکه خودم از جنس فوتبال هستم و با توجه به پیام‌هایی که از طرف خانواده‌ها ارسال شده بود، یکسری مکاتبات انجام شد و در نهایت مسابقات به حالت تعلیق درآمد. بعد از اینکه بیماری از کشور خارج شد، قطعا مسابقات را از 14 فروردین آغاز می‌کنیم و به پایان خواهیم برد.

او درباره جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی ایران و قرارداد 7 میلیون یورویی او با فدراسیون فوتبال اظهار کرد: قرارداد ویلموتس سه ساله و تا پایان جام جهانی و جام ملت‌ها بود و رقم قرارداد در همین حدود است. دو بند در قرارداد او وجود دارد که یک نکته مثبت برای ماست؛ این قرارداد در شرایط تحریم منعقد می‌شود و هر کسی که قرارداد را به هم بزند و جدا شود، باید سه ماه غرامت پرداخت کند.

شکوری یادآور شد: بحث ویلموتس این است که این بندها را در قرارداد ندیده اما با پیگیری‌های ما در فیفا، او از ما جدا شده و پول را هم از ما گرفت و روی نیمکت تیم ملی هم نشست. او سه ماه بیشتر هم دستمزدش را دریافت کرده است و قطعا به ما کمک می‌کند و مشکلی نخواهیم داشت.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون در واکنش به اینکه گفته می‌شود اگر قبل از بازی با عراق اعلام می‌کردیم، او روی نیمکت تیم ملی ننشسته می‌توانستیم علیه او شکایت کنیم، گفت: او به این دلیل گفت نمی‌آید چون پولش را نگرفته بود. ما یک ماه تلاش کردیم تا پول او را پرداخت کنیم.

وی درباره شرایط تحریمی در قرارداد میان ایران و ویلموتس نیز افزود: انتقال پول ما به هر نحوی دچار مشکل است. فکر می‌کنم حرف ما را قبول کنند اما من حقوقی نیستم. با این حال ما بارها از فیفا خواستیم که مطالبات ما را به حساب سرمربی تیم ملی واریز کند اما فیفا هم نتوانست. فکر می‌کنم این موضوع به ما کمک می‌کند. اگر قبل از بازی اعلام می‌کردیم که او روی نیمکت ننشسته، او به دلیل اینکه پولش را نگرفته بود، دست بالاتر را داشت اما وقتی پول او را دادیم و روی نیمکت ننشست و جدا شد، به نفع ما خواهد بود.

شکوری درباره شکست‌های متعدد ایرانی‌ها در مسائل حقوقی در فیفا گفت: امیدواریم متضرر نشویم. ضمن اینکه علاوه بر ارسال دفاعیات، ما شکایت خودمان را هم نسبت به دریافت سه ماه حقوق اضافه مطرح کردیم که در بدترین حالت او باید این سه ماه را به ما برگرداند. باید ببینیم فیفا چه تصمیمی می‌گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها