کد خبر: 391619
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۵:۱۴:۳۸
| |

آخرین وضعیت کرونا در البرز؛

مسئولان کشور باید برای کرونا در البرز تصمیمات جدی‌تری بگیرند/روند خوبی نداریم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، آخرین وضعیت شیوع کرونا، تعداد مبتلایان، بهبود یافته‌ها و فوتی‌های این بیماری در استان را تشریح کرد و گفت: لازم است خیرین در این شرایط برای تهیه لباس‌های مخصوص به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند.

مسئولان کشور باید برای کرونا در البرز تصمیمات جدی‌تری بگیرند/روند خوبی نداریم
کد خبر: 391619
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۵:۱۴:۳۸

اعتمادآنلاین| دکتر سیدحسین اینانلو روز جمعه 16 اسفند در تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان البرز گفت: تاکنون 700 نفر در بیمارستان‌های استان بستری داشته‌ایم که نیمی از این افراد بهبود یافته و در حال حاضر 350 نفر بستری هستند. مثبت شده‌های قطعی هم 180 نفر بوده‌اند که نیمی از آنها مرخص شده‌اند.

اینانلو خاطرنشان کرد: مرگ و میر این بیماری بالا نیست و تاکنون 12 نفر در البرز به دلیل کرونا فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اغلب افرادی که به خاطر کرونا بس ایسناتری می‌شوند درمان شده و مشکلی برای انان به وجود نمی‌آید، موضوع مهمی که نگران آن هستیم کمبود دارو و بار روانی اقتصادی و اجتماعی است که اگر همه گیر شود تعداد مرگ و میرها به شدت و چشمگیر افزایش پیدا می کند.

این مسئول با بیان اینکه وضعیت البرز نسبت به سایر مناطق درگیر بهتر است تصریح کرد: اما اگر با این روند پیش برود طی یک تا دو هفته آینده وضعیت البرز هم شبیه سایر مناطق درگیر که وضعیت خوبی ندارند خواهد شد، مسئولان کشور باید برای البرز تصمیمات جدی‌تری بگیرند.

وی در ادامه اعلام کرد: یکی از مشکلات اساسی که ما در بیمارستان‌ها داریم کمبود لباس‌های یکسره است، البته در اقلام محافظتی مشکل جدی نداریم ولی این لباس‌ها را کم داریم و به دلیل قیمت بالا تهیه آن برای دانشگاه علوم پزشکی مشکل است بنابراین بهترین موقع است که خیرین با مشارکت خود کمک کنند، در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی شرکت‌های معتبری را به آنان معرفی می‌کند تا خیرین لباس‌ها را تهیه کنند و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها