زاخارووا: ارتش سوریه حق از میان بردن تروریست‌ها را دارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد دولت سوریه حق دارد گروه‌های تروریستی حاضر در خاک خود را به طور کامل از میان بردارد.

زاخارووا: ارتش سوریه حق از میان بردن تروریست‌ها را دارد
کد خبر: 391625
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۵:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت سوریه حق دارد گروه‌های تروریستی را در سرزمینش بطور کامل نابود کند.

ماریا زاخارووا در نشستی مطبوعاتی گفت: چاره‌ای نیست که گروه‌های تروریستی در سوریه از بین بروند و موضع ما در قبال این مسأله ثابت است. توافق درگیری‌ها در ادلب، بار دیگر بر ادامه مبارزه با تروریسم به تمامی اشکال آن تأکید دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد روسیه از سخنان مقامات آمریکایی که تلاش دارند تا از «پیمان آسمان‌های باز» در بازی‌های سیاسی سوء استفاده کنند، به شدت نگران است.

او گفت: ما نگرانی شدید داریم از سخنان مقامات ارشد آمریکا که تلاش دارند تا این پیمان را به نوعی برگه چانی زنی در بازی‌های سیاسی مختلف بدل کنند.

زاخارووا در ادامه افزود: ما این پیمان را به عنوان مکانیسمی مهم در تضمین امنیت و شفافیت اروپایی‌ها در زمینه نظامی، در کنار پیمان وین در خصوص اعتماد سازی در سال 2011 تلقی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد: آمریکا که تلاش دارد تا توان هسته‌ای جدیدی را به نیروی هسته‌ای خود بیفزاید، عملا می‌بیند درگیری هسته‌ای به گزینه‌ای سیاسی بدل شده است.

او همچنین گفت: واشنگتن نه تنها به بروزرسانی قدرت هسته‌ای خود اقدام کرد؛ بلکه تلاش کرد تا توانایی جدیدی بر آن بیفزاید که این مسأله احتمال استفاده از آن را افزایش داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها