کد خبر: 391629
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۵:۳۶:۴۷
| |

عابدی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس انتقاد کرد:

جای خالی سیستم" پرستاری سلامت جامعه" در کشور برای مقابله با شیوع کرونا

حیدر علی عابدی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اگر پرستاران سلامت جامعه داشتیم این همه فشار بر روی بیمارستان ها وجود نداشت و می‌توانستند با حضور در جامعه گام موثری در کاهش انتشار ویروس کرونا و در نتیجه کاهش بار بیمارستان ها بردارند.

جای خالی سیستم" پرستاری سلامت جامعه" در کشور برای مقابله با شیوع کرونا
کد خبر: 391629
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۵:۳۶:۴۷

اعتمادآنلاین| ‌ حیدر علی عابدی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی باید به فکر توسعه سلامت جامعه از طریق تقویت سیستم مدل جهانی باشد، گفت: مردم باید بتوانند بر این سیستم تکیه کنند و در این راستا وزارت بهداشت در برنامه ششم توسعه مکلف به توسعه و گسترش مراقبت پرستاری در منزل و جامعه شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر اگر پرستار سلامت جامعه داشتیم این همه فشار بر روی بیمارستان ها وجود نداشت و پرستاران سلامت می‌توانستند با حضور در زندان‌ها، کارخانجات، سرای سالمندان و مدارس آموزش‌های لازم را ارائه کنند و گام موثری در کاهش انتشار ویروس کرونا و در نتیجه کاهش بار بیمارستان ها بردارند.

وی ادامه داد: همانگونه که پرستاران در حال حاضر در بیمارستان‌ها نقش تعیین کننده دارند می توانستند در سطح جامعه هم این نقش را به خوبی ایفا کنند؛ در حال حاضر برخی افراد مبتلا به کرونا نیستند اما دچار شک و تردید شده و به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند که ممکن است در کلینک به کرونا مبتلا شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: معنای قرنطینه علمی این است که مردم در منازل حضور داشته باشند و ما به آنها خدمات‌رسانی کنیم اما متاسفانه جای سیستم پرستاری سلامت جامعه در حوزه درمان کشور خالی است و ما با این خلاء مواجه هستیم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها