محمدحسین قربانی، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان خبر داد:

برپایی دو بیمارستان سیار و صحرایی در گیلان

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان، گفت: دو بیمارستان سیار و صحرایی برای گیلان پیش بینی شده که نخستین بیمارستان فردا در مجاور بیمارستان رازی رشت با همکاری سپاه و ارتش با ظرفیت 120 تخت برپا می‌شود، بیمارستان سیار دیگری نیز به زودی در جاده لاکان راه اندازی می‌شود.

برپایی دو بیمارستان سیار و صحرایی در گیلان
کد خبر: 391660
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۰۱:۰۷:۵۵

اعتمادآنلاین| محمدحسین قربانی، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان، شب گذشته در گفت‌وگویی، ضمن قدردانی از تلاش کادر درمان و همچنین همراهی مردم در غلبه بر ویروس کرونا، گفت: از مردم گیلان به دلیل کمبودهایی که تا امروز متحمل شدند، عذرخواهی می‌کنیم. در درجه اول برای پشت‌سر گذاشتن این بحران باید مردم عزیز همکاری‌ها و همراهی لازم را داشته باشند و مسئله بعدی حمایت از همکاران ما در بیمارستان‌ها است که با تمام وجود شبانه روز خدمت رسانی می‌کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان افزود: هماهنگی های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های ملی و انتقال امکانات و تجهیزات لازم به گیلان انجام شده که بعداز ظهر امروز در طی تماس با دکتر جهانگیری، معاون اول و همچنین دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه متعهد شدند تا امکانات بیشتری را در اختیار گیلان قرار دهند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نظیر پزشکان شاغل در بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌ها، تعطیل کردن تمام درمان‌های غیرضرور گیلان و قرنطینه کردن استان از جمله اقداماتی است که در دستورکار قرار دارد.

ظرفیت بهداشت و درمان گیلان پاسخگوی همه مشکلات درمانی مردم نیست

قربانی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز ظرفیت بهداشت و درمان گیلان پاسخگوی همه مشکلات درمانی مردم نیست، از ظرفیت صدا و سیما استفاده می‌کنم و از مردم فرهنگ گیلان خواهش می‌کنم با اینکه سخت‌ترین شرایط را پشت‌سر گذاشتند، هر خانواده به یک بیمارستان تبدیل شود یعنی امروز بهترین مبارزه و درمان ماندن در خانه است تا انشاالله در آینده نزدیک بر اساس نظر متخصصین بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم که لازمه آن همکاری مردم با ماست تا این حلقه چرخش این ویروس وحشی و ناشناخته را قطع کنیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در خانه ملت ادام داد: امیدوارم با همکاری مردم گیلان اولین استانی باشیم که بر این ویروس وحشی با شعار و عمل غلبه کنیم.

وی اضافه کرد: دو بیمارستان سیار و صحرایی برای گیلان پیش بینی شده که نخستین بیمارستان فردا در مجاور بیمارستان رازی رشت با همکاری سپاه و ارتش با ظرفیت 120 تخت برپا می‌شود، بیمارستان سیار دیگری نیز به زودی در جاده لاکان راه اندازی می‌شود و هیچ محدودیتی برای برپایی بیمارستان سیار در گیلان نداریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها