در تماس تلفنی محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری با معاون نخست‌وزیر آذربایجان و وزیر تجارت ترکیه بررسی شد؛

راه‌های تقویت همکاری‌های تجاری مشترک ایران با آذربایجان و ترکیه و رفع مشکلات ناشی از کووید19

رئیس دفتر رئیس جمهوری در تماس‌های تلفنی جداگانه با معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و وزیر تجارت ترکیه، درباره تقویت همکاری‌های تجاری مشترک و رفع موانع در مسیر این همکاری‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

راه‌های تقویت همکاری‌های تجاری مشترک ایران با آذربایجان و ترکیه و رفع مشکلات ناشی از کووید19
کد خبر: 391668
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۲۳:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری و شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، در این تماس تلفنی درباره راه‌های تسریع در حل و فصل مشکلاتی که بر اثر بیماری کووید19، در مسیر ترانزیت کالا و حمل‌ونقل ریلی، دریایی و زمینی میان دو کشور ایجاد شده، گفت‌وگو کردند.

در چارچوب این گفت‌وگو، قرار شد که به سرعت و ظرف دو روز آینده، بر اساس پروتکل بهداشت و سلامت که تدوین و آماده شده است، این مشکلات حل و فصل گردد و روند همکاری‌های تجاری و تزانزیتی مشترک تسهیل شود.

معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در این گفت‌وگو همچنین از دستور رئیس جمهور کشورش برای اختصاص کالاهای موردنیاز ایران برای مقابله با بیماری کووید19 به ارزش 5 میلیون دلار خبر داد.

واعظی همچنین در تماس تلفنی با خانم "رخسار پِکجان" وزیر تجارت ترکیه، درباره مشکلات کامیون‌های ترکیه‌ای که برای ورود به ایران در پشت مرزهای ترکمنستان مانده‌اند و همچنین حرکت کامیون‌های ایرانی در مرز ترکیه و بلغارستان برای بارگیری کالاهای فاسدشدنی در بندر مرسین، گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

در این گفت‌وگو قرار شد مشکلات آن‌گروه از کامیون‌های حامل مواد فاسدشدنی طی امروز (شنبه، 17 اسفند) حل‌وفصل شود و روند حمل‌ونقل و ترانزیت میان دو کشور نیز در چارچوب پروتکل بهداشت و سلامت تداوم یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها