پلیس فتا در مورد سایت‌های تست کرونا هشدار داد

رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به احتمال کلاهبرداری از طریق برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تست کرونا خبر داد.

پلیس فتا در مورد سایت‌های تست کرونا هشدار داد
کد خبر: 391703
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۰۸:۱۷:۴۶

اعتمادآنلاین| سرهنگ تورج کاظمی، دراین‌باره گفت:‌ به دنبال نگرانی شهروندان از شیوع ویروس کرونا در کشور، برخی از شهروندان به دنبال راهکارهایی هستند تا بدون نیاز به مراجعه به مراکز درمانی از وضعیت سلامتی خود مطلع شوند در این میان نیز برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای تشخیص اولیه این بیماری ایجاد شده که بیشتر با هدف کاهش وسواس و موج نگرانی بی‌مورد از ابتلا به کرونا فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد:‌ در این میان ممکن است برخی از افراد سودجو نیز بخواهند از طریق طراحی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های این چنینی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی آنان کنند که در همین راستا لازم است یکسری نکات و مسائل ایمنی از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی با تاکید بر اینکه تنها سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که از سوی وزارت بهداشت تأییدیه داشته باشد، قابل اطمینان است، خاطرنشان کرد:‌ شهروندان باید توجه داشته باشند که برای تست کرونا در فضای مجازی هیچ نیازی به پرداخت پول حتی به میزان اندک وجود ندارد و چنین سایت‌ها و نرم‌افزارهایی حتما با هدف سوءاستفاده ایجاد شده است، لذا نباید به آن اعتماد کنند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد:‌ همچنین این احتمال وجود دارد که برخی از این نرم‌افزارها قصد سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران را داشته باشند، از این رو شهروندان به هیچ عنوان نباید اطلاعات شخصی و خصوصی خود را در این فضا بارگذاری کنند.

وی از شهروندان خواست که خبرهای مربوط به کروناویروس را نیز از مراجع معتبر دریافت کنند. همچنین هنگام دریافت نرم‌افزارها توجه داشته باشند که به هیچ عنوان به فایل‌های ناشناس در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مراجعه نکنند؛ چرا که ممکن است فایل مذکور بدافزار بوده و به تلفن همراه آسیب بزند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها