کد خبر: 391775
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۰۹:۴۵:۲۳
| |

مادورو: آمریکایی‌ها در پی راه‌اندازی جنگ در ونزوئلا هستند

رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی مقامات آمریکا را به تلاش برای راه‌اندازی جنگ در ونزوئلا و وارد کردن تروریسم به این کشور متهم کرد.

مادورو: آمریکایی‌ها در پی راه‌اندازی جنگ در ونزوئلا هستند
کد خبر: 391775
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۰۹:۴۵:۲۳

اعتمادآنلاین| نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اعلام کرد آمریکا نقشه جنگ علیه ونزوئلا را در سر می‌پروراند.

او روز جمعه در نشستی با شهرداران و فرمانداران در کاراکاس افزود: آن‌ها (مقامات آمریکا) تصمیم گرفته‌اند برای بی‌ثبات کردن ونزوئلا و فراهم کردن زمینه درگیری‌های مسلحانه و خشونت به عنوان بهانه‌ای جهت مداخله نظامی در این کشور برای راه‌اندازی جنگ و وارد کردن تروریسم به ونزوئلا نقشه بکشند.

رئیس جمهور ونزوئلا در این سخنان که از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد گفت: آمریکا، برزیل را به عنوان حامی خود در این توطئه چینی انتخاب کرده است و ما از محافل بشردوستانه و دموکراتیک، شهروندان برزیل و نیرو‌های مسلح این کشور می‌خواهیم هرگونه ماجراجویی علیه ونزوئلا را از طریق ژائیر بولسانارو، رئیس جمهور برزیل، متوقف کنند؛ رئیس جمهوری که مورد حمایت دونالد ترامپ، همتای آمریکایی، خود قرار دارد.

تنش‌ها در ونزوئلا به دنبال آن بالا گرفت که خوان گوایدو، سرکرده مخالفان این کشور، 23 ژانویه سال 2019 در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس جمهور موقت این کشور خواند و بلافاصله از سوی آمریکا به رسمیت شناخته شد. مادورو این اقدام را کودتایی دولتی خواند و اقدام به قطع مناسبات دیپلماتیک با آمریکا کرد.

تحولات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها