زائران سرگردان هندی و پاکستانی در قم قرنطینه شدند

دولت هند در حالی راه‌های ارتباطی با ایران را مسدود کرده است که تعدادی از اتباع ایرانی در آن کشور گرفتار شده‌اند و تعدادی از زائران هندی و پاکستانی در شهر قم سرگردان مانده‌اند.

زائران سرگردان هندی و پاکستانی در قم قرنطینه شدند
کد خبر: 391874
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۱۲:۳۱:۵۵

اعتمادآنلاین| حمید یزدانی درباره وضعیت این مسافران توضیح داد: آن‌ها قبلا در شهر مشهد بوده‌اند و در چند روز گذشته به قم وارد شده‌اند، نمی‌دانیم از چه طریق هم وارد شده‌اند. با مسؤولان امنیتی و استانداری مکاتبه کردیم که این زائران و مسافران در حاشیه امنیتی و بهداشتی قرار گیرند و قرنطینه شوند، از آن طرف هم پاکستان و هندوستان بلیت صادر نمی‌کنند که این مسافران به کشورشان برگردند.

او با انتقاد از ادامه سفرها، گفت: آن‌هایی که تخطی می‌کنند، با جان مردم بازی می‌کنند، کار آن‌ها نوعی خودکشی و دیگرکشی است.

او همچنین با اشاره به تعطیلی مراکز اقامتی در استان قم، به بیکار شدن حدود 3500 کارگر دائمی و فصلی شاغل در صنعت گردشگری این استان، اشاره کرد و افزود: با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استاندار قم مکاتبه کردیم تا از طریق اداره کار، برای این افراد، مخصوصا کارگردان فصلی، بیمه بیکاری برقرار کنند. این اقدام به خانه ماندن مردم کمک می‌کند. از وزیر خواهش کردیم که قم را پایلوت چنین طرحی کند.

یزدانی با اشاره به احتمال ورشکستگی هتلدران و سرمایه‌گذاران بزرگ گردشگری درصورت تداوم اپیدمی ویروس کرونا، اظهار کرد: بعضی از هتل‌ها حدود یک میلیارد تومان اجاره‌بها می‌دهند و هزینه‌های دیگری چون حامل‌های انرژی دارند، برخی هم تجهیزاتی را پیش خرید کرده بودند و حالا متضرر شده‌اند، درحالی‌که بانک‌ها از اقساط خود نمی‌گذرند. نامه‌ای با مشورت استاندار خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نوشته‌ایم تا در در هیات دولت مطرح کنند که اقساط بانک‌ها به تعویق افتد و تسهیلات بلاعوض پرداخت شود. همچنین بخشودگی تاخیر اقساط و معافیت‌های بیمه، مالیات، عوارض و دارایی برقرار شود؛ تا هتل‌ها به سمت ورشکستگی نروند، اگر زودتر فکری نشود، حتما این اتفاق می‌افتد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها