کره‌جنوبی صدور ویزا برای ژاپنی‌ها را تعلیق کرد

سئول اعلام کرد صدور ویزا و معافیت آن برای ژاپن را در واکنش به محدودیت‌های اعمال‌شده توسط توکیو برای شهروندان کره‌جنوبی در نظر گرفته است.

کره‌جنوبی صدور ویزا برای ژاپنی‌ها را تعلیق کرد
کد خبر: 391906
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۱۳:۱۱:۵۱

اعتمادآنلاین| این اقدامات از سوی دو کشور در پی نگرانی بابت گسترش کرونا ویروس به معنای دشمنی مجدد بین کره جنوبی و ژاپن است که سابقه آن به پیش از جنگ دوم جهانی باز می‌گردد.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ممنوعیت‌های اعمال شده صدور و معافیت ویزا از سوی کره جنوبی روز دوشنبه اجرایی می‌شود و شامل روندهای ویژه ورود برای خارجی‌های غیر ژاپنی است که از این کشور قصد ورود به کره جنوبی را دارند.

در حال حاضر، ژاپنی‌ها می‌توانند برای 90 روز بدون ویزا وارد کره جنوبی شوند.

سئول پیشتر سفیر ژاپن را بابت اعلام اعتراض به تصمیم توکیو برای قرنطینه کردن اتباع کره جنوبی به مدت دو هفته احضار کرده بود.

ژاپن در میان 100 کشوری است که ممنوعیت‌هایی را برای مسافران از کره جنوبی بابت انتشار ویروس کرونا در این کشور وضع کرده است؛ بر اساس آمارها، در نتیجه این ویروس، 44 شهروند کره جنوبی جان باخته و 6593 تن نیز درگیر این ویروس هستند.

کانگ کیونگ وها، وزیر خارجه کره جنوبی نیز به سفیر ژاپن گفت: اگر دولت توکیو از این تصمیم در قرنطینه کردن مسافران کره جنوبی دست برندارد، ما کاری جز انجام اقدامات مقابله‌ای شامل ممنوعیت سفر برای شهروندان ژاپنی نداریم.

سئول همچنین مراتب اعتراض خود را به سنگاپور و ویتنام بابت انجام اقدامات مشابه ژاپن ابراز داشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها