محمد قلی‌یوسفی، تحلیلگر مسائل اقتصادی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دولت مسئولیت درمان بیماران را از مراجعه به مراکز درمانی تا تهیه دارو بر عهده بگیرد/ باید قدرت به مردم بازگردانده شود/ جان بسیاری از عزیزان گرفته شد و کسی هم پاسخگو نیست

محمد قلی‌یوسفی گفت: متاسفانه مسئولان کرونا را جدی نگرفته و حتی به سخره گرفتند. به همین خاطر قرنطینه قم را امری واجب ندانستند و به راحتی جان بسیاری از عزیزان گرفته شد. جالب اینجاست که کسی هم پاسخگو نیست.

دولت مسئولیت درمان بیماران را از مراجعه به مراکز درمانی تا تهیه دارو بر عهده بگیرد/ باید قدرت به مردم بازگردانده شود/ جان بسیاری از عزیزان گرفته شد و کسی هم پاسخگو نیست
کد خبر: 392024
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- محمد قلی‌ یوسفی، تحلیلگر مسائل اقتصادی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: بیماری کرونا در شرایطی همه مردم را به سختی گرفتار کرده است که با پیش‌بینی بازدارنده‌هایی به راحتی می‌شد از به وجود آمدن این حالت نگران‌کننده جلوگیری کرد تا مردم به این حد فشار را تحمل نکنند (بیشتر بخوانیم ).

تا الان نظر ما جدی گرفته نشده است

استاد اقتصاد دانشگاه علامه در ادامه سخنانش گفت: اینکه ما به عنوان اقتصاددان برای مقابله با چنین حالتی اعلام نظر کنیم یک بحث است و اینکه تصمیم‌گیران به نظرات‌مان توجه نشان بدهند موضوع دیگری است که متاسفانه در کشور ما مسئولان از آن غافل می‌مانند و به همین دلیل تا الان نظر ما جدی گرفته نشده است (بیشتر بخوانیم) .

او افزود: قرار نیست ما همیشه شاهد خطای مسئولان باشیم و بعد از حیف و میل منابع عمومی، آقایان از ما نظر بخواهند. اساساً مسئولان نظرات کارشناسان را برای تفریح و سرگرمی می‌خواهند. واقعیت این است که اگر واقعاً به فکر مردم بودند، در این چند سال فکری برای مواجهه با بحران‌ها می‌کردند. تجربه نشان داده است مسئولان نظرات کارشناسان را برای باز کردن دکانی برای خود می‌خواهند (بیشتر بخوانیم) .

مسئولان فقط زمانی به کارشناسان رجوع می‌کنند که منفعت شخصی خود را در خطر ببینند

قلی‌یوسفی همچنین توضیح داد:‌ متاسفانه بی‌اعتمادی تنها درباره کرونا، درباره هواپیما و... به وجود نیامده است؛ یعنی ما به عنوان کارشناس، این ذهنیت را داریم که مسئولان فقط زمانی به ما رجوع می‌کنند که منفعت شخصی خود را در خطر ببینند، آنها نظرات کارشناسان را برای حل مشکلات نمی‌خواهند.

نظام تصمیم‌گیری عوض نشود، همنشین بحران خواهیم ماند

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: تا زمانی که نظام تصمیم‌گیری عوض نشود، همنشین بحران خواهیم ماند؛ یعنی شر کرونا هم کم شود، که دیر یا زود این بحران تمام خواهد شد، مسلماً بحران و گرفتاری‌های دیگری را تجربه خواهیم کرد. علت هم چیزی جز این نیست که همیشه افراد فرصت‌طلب و ندانم‌کار و بی‌صلاحیت امور را عهده‌دار می‌شوند و معلوم است که در چنین شرایطی همچنان شاهد کشته شدن مردم و تلف شدن منابع ملی به دلایل و بهانه‌های مختلف خواهیم بود (بیشتر بخوانیم) .

دولت مسئولیت درمان بیماران را بر عهده بگیرد

قلی‌یوسفی اضافه کرد: در موقعیت فعلی حداقل کاری که دولت می‌تواند انجام دهد و باید هم انجام بدهد این است که به مدت 2 ماه به همه کسبه، از حقوق‌بگیر و شرکت‌های تولیدی و... معافیات مالیاتی بدهد و پرداخت اقساط بانکی را تا آخر اردیبهشت‌ماه عقب بیندازند. همچنین دولت حتی با قرض گرفتن باید به قشر ضعیف جامعه کمک مالی کند و مخصوصاً مسئولیت درمان بیماران را از مراجعه به مرکز درمانی تا تهیه دارو بر عهده بگیرد تا مردم حداقل مشکل دوا و درمان نداشته باشند.

مسئولان کرونا را جدی نگرفتند

محمد قلی‌یوسفی در پایان سخنانش گفت‌: متاسفانه مسئولان کرونا را جدی نگرفته و حتی به سخره گرفتند. به همین خاطر قرنطینه قم را امری واجب ندانستند (بیشتر بخوانیم) .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها