کد خبر: 392047
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۰۸:۰۴:۰۹
| |

گلاره ناظمی، داور زن ایرانی پس از حضور در جمع ۱۰ داور برتر جهان:

بخاطر یک هدف بزرگ ادامه دادم

داور زن ایران پس از قرار گرفتن در جمع 10 داور برتر فوتسال جهان گفت: تنها چیزی که باعث شد ادامه بدهم دیدن چنین روزی بود. یک هدف بزرگ فقط توانست من را در شرایط سخت نگه دارد.

بخاطر یک هدف بزرگ ادامه دادم
کد خبر: 392047
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۰۸:۰۴:۰۹

اعتمادآنلاین| سایت معتبر فوتسال پلنت که هر ساله بهترین‌های فوتسال جهان را انتخاب می‌کند، امسال با چند ماه تاخیر انتخاب بهترین‌های فوتسال جهان در سال 2019 را آغاز کرده است و در گام اول به سراغ انتخاب بهترین داوران فوتسال جهان رفته است که نام گلاره ناظمی داور زن ایرانی هم در آن دیده می شود.

گلاره ناظمی در مورد قرار گرفتن در لیست بهترین داوران جهان گفت: یک بار دیگر هم در سال 2018 بین 10 داور برتر جهان قرار گرفتم که در نهایت به عنوان چهارمین داور جهان انتخاب شدم. فرصت خوبی بود و الان هم خیلی خوشحال هستم که برای سال دوم فرصت حضور در جمع 10 داور برتر جهان را دارم. با توجه به اینکه کشورهای اروپایی داوران خوبی در سطح جهان دارند، قرار گرفتن در این لیست برایم افتخار بزرگی است.

او در این مورد افزود: خیلی حس خوبی دارم، زمان 18 ساله‌ای را برای داوری گذاشته‌ام، زحمت‌های زیادی کشیده‌ام و راه پر فراز و نشیبی را طی کرده‌ام. سختی کار در ورزش برای خانم‌ها با توجه به امکانات، شرایط و مسئولیت‌ها نسبت به مردان بیشتر است اما همین که توانستم جزو 10 داور باشم برایم خیلی ارزشمنداست.

ناظمی در مورد انگیزه خود برای پیشرفت در داوری گفت: از اول انگیزه داشته‌ام که به این جایگاه برسم و برای آن هم خیلی تلاش کردم و زحمت کشیدم حتی گاهی می‌خواستم رها کنم اما هدفم رسیدن به چنین روزی بود. اکنون راه برای داوران جوان‌تر باز می‌شود و هر چه تعداد داوران ایرانی در سطح جهان بیشتر باشد، شرایط بهتر می‌شود. خوشحال هستم که بتوانم کمک کوچکی به داوران جوان‌تر کنم تا در این مسیر قرار بگیرند و راه برایشان هموارتر باشد.

او در مورد وضعیت داوران ایرانی گفت: با توجه به شرایط خوبی که تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا دارد، از نظر شرایط و تعداد داورانمان در سطح ملی وضعیت خوبی داریم به گونه‌ای که شاید در آسیا تنها رقیبمان ژاپن باشد و سایر رقبایمان خارج از آسیا هستند؛ مخصوصا داوران زن اروپایی در سطح بالا هستند و مسابقات مردان را هم قضاوت می‌کنند و خیلی قدر هستند اما در آسیا داوران مرد و زن ایرانی قدر هستند.

ناظمی قرار گرفتن در جمع 10 داور برتر را نهایت کار خود ندانست و بیان کرد: فکر می‌کنم هر کسی تمام تلاشش را می‌کند تا به هدفش برسد. با توجه به اینکه در فوتسال زنان جام جهانی نداریم، امیدوارم که این مسابقات تشکیل شود چون ابتدا حق تیم ملی مان است که در چنین سطحی شرکت کند و به دنبال آن هم داورانمان فرصت حضور در این مسابقات را داشته باشند.

او با بیان اینکه داوری را از سن 16 سالگی شروع کرده‌ام، افزود: زمانی که شروع کردم زیر نظر فدراسیون فوتبال نبودیم و انجمنی تحت عنوان فوتبال بانوان وجود داشت؛ فکر می‌کنم تنها چیزی که باعث شد، ادامه بدهم دیدن چنین روزی بود. یک هدف بزرگ فقط توانست من را در شرایط سخت نگه دارد و الان هم به هر کسی که می‌خواهد به این راه وارد شود، می‌گویم که باید خیلی پشتکار داشته باشد چون این راه سختی های خاص خود را دارد.

این داور بین‌المللی در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع کرونا وضعیت تمرین‌هایتان چگونه است؟ گفت: خیلی از تمرینات هوازی و مخصوص باشگاه را نمی‌توان در خانه انجام داد، در نتیجه این تمرینات را فعلا تعطیل کرده‌ام اما تا جایی که بتوانم تمریناتم را در منزل انجام می‌دهم و بیرون نمی‌روم. فکر می‌کنم در شرایط فعلی، بهترین کار این است که کمک کنیم تا این مشکل پیش آمده هر چه سریع‌تر حل شود.

ناظمی در پایان گفت: برای همه مردم ایران آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم حال ایران‌مان خیلی زود خوب شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها