کد خبر: 392075
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۰۹:۳۴:۲۶
| |

مطالبات صنایع دستی و گرداب سکوت وزارت میراث فرهنگی

یک پژوهشگر صنایع دستی نوشت: به نظر می رسد عملکرد وزارت میراث فرهنگی در مسیری است تا بحث حذف معافیت مالیاتی هنرمندان صنایع دستی را به سمت گرداب سکوت سوق دهد و این موضوع را مسکوت نگه دارد.

مطالبات صنایع دستی و گرداب سکوت وزارت میراث فرهنگی
کد خبر: 392075
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۰۹:۳۴:۲۶

اعتمادآنلاین| ‌ حجت الله مرادخانی پژوهشگر هنر و مدرس دانشگاه در یادداشتی نوشت: از زمان شکل گیری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یعنی اواسط مردادماه 1398 تغییراتی در اولویت‌های ساختاری_اجرایی این وزارتخانه جدید التاسیس صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به تغییر نام قبلی آن و انتقال اسم صنایع دستی از وسط به آخر اسم وزارتخانه اشاره کرد.

به عبارت دیگر بنابر دلایلی نامعلوم نام صنایع دستی بعد از 13 سال از وسط به انتهای اسم این مجموعه منتقل شد.

تغییری که شاید علت آن به تغییر پارادایم مدیریتی حاکم بر این وزارتخانه و کاهش اهمیت این بخش میدانی و مهم نزد مدیران ارشد وزارتخانه را نشان دهد. در چند ماه اخیر هنرمندان و فعالان صنایع دستی با چالشهای مختلفی نظیر پیچیدگی دریافت تسهیلات بانکی، افزایش قیمت مواد اولیه تولید، کاهش میزان فروش و لغو و کاهش زمان نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای و اخیراً چالشی جدی به اسم احتمال لغو معافیت مالیاتی کارگاه‌های صنایع دستی روبرو شده اند. چالش‌هایی که در کنار نبود برنامه و راهبرد عملیاتی برای برون رفت صنایع دستی از این وضعیت، شرایطی دشوار به وجود آورده و هم افزایی منفی این دو عامل در کنارهم، تبدیل به تهدیدی جدی برای این هنر صنعت اصیل ایرانی شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها