کد خبر: 392109
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۱:۱۶:۲۲
| |

رئیس اتحادیه هتل‌داران مشهد:

فقط 5 درصد هتل‌های مشهد برای مهمانان ویژه فعال است/ ورود زائر نزدیک به صفر است/ کارگران 250 هتل به مرخصی اجباری رفتند

رئیس اتحادیه هتل‌داران مشهد اظهار داشت: در استان ما مجموعه 250 هتل فعال داریم که برخی از آنها وابسته به سازمان‌ها و ارگان‌ها است. اکثر این هتل‌ها تعطیل شده‌اند و کمتر از 5 درصد آنها فعالیت می‌کنند، آن هم به دلیل وجود مهمانان ویژه است

فقط 5 درصد هتل‌های مشهد برای مهمانان ویژه فعال است/ ورود زائر نزدیک به صفر است/ کارگران 250 هتل به مرخصی اجباری رفتند
کد خبر: 392109
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۱:۱۶:۲۲

اعتمادآنلاین| ‌ ‌ محمد قانعی در خصوص آخرین وضعیت هتل‌های شهر مشهد و تاثیر شیوع ویروس کرونا برروی این کسب و کار گفت: با توجه به اینکه مشهد یک شهر توریستی و مذهبی است، و دسترسی به بقاع متبرکه ممنوع و یا محدود شده، قابل پیش‌بینی بود که واحدهایی فعال در حوزه گردشگری و توریستی با مشکل مواجه شوند.

وی ادامه داد: با پخش ویروس کرونا شاهد خروج مسافران خارجی از مشهد بودیم به طوری که از هفته گذشته می‌توان گفت هیچ توریست و زائر خارجی در مشهد وجود ندارد. از سوی دیگر با قرنطینه کردن شهرها و اعمال محدودیت‌ها در رفت و آمد، ورود زائر و توریست داخلی نیز به شهر مشهد نزدیک به صفر شده است، در حالی که همواره ما به اندازه ساکنین مشهد توریست داشتیم.

قانعی افزود: مشهد به قدری خلوت شده که بنده به یاد نداریم هیچگاه شهر را در این حالت دیده باشم و به نظر می‌رسد این مسئله در هفته‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

وی در خصوص فعالیت هتل‌ها گفت: در استان ما مجموعه 250 هتل فعال داریم که برخی از آنها وابسته به سازمان‌ها و ارگان‌ها است اکثر این هتل‌ها تعطیل شده‌اند و کمتر از 5 درصد آنها فعالیت می‌کنند آن هم به دلیل وجود مهمانان ویژه است که بتوانند خدمات‌رسانی کنند.

رئیس اتحادیه هتل‌داران مشهد ادامه داد: اگر به طور متوسط هر هتل دارای 100 نفر کارگر باشد، ما شاهد حجم عظیمی از بیکاری آن هم در شب عید هستیم. البته هیچکدام از هتل‌ها نیروهای خود را اخراج نکردند بلکه آنها را به مرخصی‌های اجباری فرستادند به امید آنکه زودتر اوضاع به حالت قبل برگردد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها