دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا:

دموکرات‌ها نمی‌خواهند هیچ ارتباطی با برنی دیوانه داشته باشند/ دموکرات‌ها با دخل و تصرف‌هایی به نفع بایدن عمل کردند

رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرد: رهبران دموکرات‌های آمریکا در رقابت‌های مقدماتی تعیین نامزد ریاست جمهوری این حزب علیه برنی سندرز دخل و تصرف کرده و با تشکیل ائتلاف‌هایی ناعادلانه به نفع جو بایدن کار کردند.

دموکرات‌ها نمی‌خواهند هیچ ارتباطی با برنی دیوانه داشته باشند/ دموکرات‌ها با دخل و تصرف‌هایی به نفع بایدن عمل کردند
کد خبر: 392111
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۱:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امروز (یکشنبه) در توییت‌هایی با اشاره به تحولات اخیر مربوط به کنار رفتن برخی نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات‌ها به نفع جو بایدن از رقابت‌های مقدماتی این حزب گفت: ما اکنون با اطمینان فهمیده‌ایم که دموکرات‌ها نمی‌خواهند هیچ ارتباطی با برنی دیوانه داشته باشند.

ترامپ در ادامه به این مساله اشاره کرد که دو نامزد میانه رو دموکرات شامل پیت بوتجج و امی‌کلوبوچار در جریان رقابت سه‌شنبه بزرگ به نفع جو بایدن از رقابت کنار کشیدند.

ترامپ در توییتش نوشت: ما اکنون مطمئنا فهمیده‌ایم که دموکرات‌ها نمی‌خواهند هیچ ارتباطی با برنی دیوانه داشته باشند. آیا دخل و تصرفی در کار است؟ نخست امی‌ کلوبوچار و پیت بوتجج رقابت را ترک می‌کنند و به نفع جو بایدن خواب آلود قبل از سه‌شنبه بزرگ کنار می‌کشند.

همچنین پوکاهونتاس جواب منفی داده و بعد از رقابت انتخاباتی کنار می‌کشد و به این ترتیب برنی سندرز از دست کم پنج ایالت و رسیدن به نامزدی نهایی محروم می‌شود.

ترامپ در ادامه خاطرنشان می‌کند آیا کمیته ملی حزب دموکرات و مابقی دموکرات‌ها به الیزابت وارن گفته‌اند که منتظر بماند؟ اگر این طور است آنها کاری مرگبار کرده‌اند و این رقابت تمام شده و برنی پیروز خواهد شد. آیا یک معامله دوگانه کثیف صورت گرفته است هیچ کس مطمئنا نمی‌داند و تاریخ قضاوت خواهد کرد. اما من می‌گویم ما دوباره بالا خواهیم آمد!

این تحولات مربوط به کنار رفتن نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات‌ها از رقابت باعث افزایش چشم‌گیر شانس پیروزی جو بایدن در رقابت سه‌شنبه بزرگ شد.

هم اکنون بایدن حمایت میانه روها را در پشت خود دارد در حالی که آرای ترقی خواهان بین سندرز و الیزابت وارن تقسیم شده است.

الیزابت وارن علی رغم عملکرد ضعیف در مراحل نخست روی رقابت سه‌شنبه بزرگ سرمایه گذاری کرد اما نتوانست جایگاهی بهتر از جایگاه سوم در هیچ ایالتی به دست بیاورد و حتی در ایالت زادگاهش ماساچوست نیز عملکرد ضعیف داشت.

او روز پنج‌شنبه سرانجام کمپین انتخاباتی‌اش را لغو کرد اما از برنی سندرز یا بایدن حمایت نکرد.

منبع: ایسن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها