کد خبر: 392135
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۲:۲۱:۵۷
| |

طرح جدید دولت برای کمک به اجاره بها و مستاجران/دولت زمین مناسب دارد؟

وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد تا با تهاتر واحدهای نوساز و ساختمان‌های مسکونی نیمه‌کاره با زمین‌های تحت مالکیت دولت به کمک مستاجران بیاید، اما آیا دولت در این طرح که کپی برداری از اجاره به شرط تملیک است، موفق خواهد شد؟

طرح جدید دولت برای کمک به اجاره بها و مستاجران/دولت زمین مناسب دارد؟
کد خبر: 392135
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۲:۲۱:۵۷

اعتمادآنلاین| ‌ دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی طرحی را با هدف کمک به مستاجران و سازندگان مسکن در نظر دارد اجرایی کند تا هم به بخش اجاره کمک کند و هم اینکه سازندگان و در ادامه به بخش تولید مسکن کمک کند.

این طرح را که دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی دنبال می‌کند قصد دارد با تهاتر واحدهای نوساز و ساختمان‌های مسکونی نیمه‌کاره با زمین‌های تحت مالکیت دولت به کمک مستاجران بیاید.اگر چه این طرح می تواند به رونق ساخت و ساز و کمک به سازنده ها نیز عرض اندام کند.

کارشناسان و فعالان صنعت ساختمان می گویند عدم تعادل در بازار مسکن و نبود عرضه مناسب نسبت به تقاضا باعث شده است که همواره نرخ اجاره بهای مسکن با شدت بیشتری نسبت به قیمت مسکن رو به افزایش باشد.

حال اگر به طرح ویژه وزارت راه و شهرسازی نگاه مثبت داشته باشیم خواهیم دید که این اقدام وزارت راه و شهرسازی می تواند به بخش مسکن و اجاره بها و سازندگان مسکن و بخش تولید مسکن کمک کند.

اما کارشناسان مخالف طرحی که هنوز آنرا در مرحله بررسی می بینند اعلام می کنند که دولت هر جایی که ورود کرده به خصوص در بخش مسکن آن طرح طولانی شده و بعد از مدتی کارآیی خود را از دست داده است.

حال اگر از زاویه مثبت به طرح نگاه کنیم می‌بینیم که اجرای این طرح می‌تواند هم سازنده‌ها را با تولید مسکن از رکود خارج کند و هم به افزایش عرضه مسکن اجاره‌ای کمک کند.موضوعی که بازار اجاره بها سالهاست از نبود عرضه مسکن رنج می برد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها