کد خبر: 392149
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۳:۰۳:۴۷
| |

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان:

دولت توان بازپرداخت بدهی‌ها را ندارد

نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد، دولت در نظر دارد تا بنا به مصلحت کشور بازپرداخت 1.2 میلیارد دلار بدهی که موعد آن فردا دوشنبه (9 مارس) است را به تعویق بیندازد.

دولت توان بازپرداخت بدهی‌ها را ندارد
کد خبر: 392149
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۳:۰۳:۴۷

اعتمادآنلاین| حسان دیاب، نخست وزیر لبنان با بیان اینکه تصمیم برای پرداخت نکردن بدهی‌های عمومی به تامین نیازهای اساسی شهروندان برمی‌گردد، گفت: چگونه پرداخت به طلبکاران خارج از کشور ممکن است در حالیکه شهروندان نمی‌توانند پول خود را از بانک‌ها دریافت کنند؟

دیاب اظهار کرد، لبنان به دنبال تجدید ساختار بدهی‌ها از طریق مذاکرات عادلانه با طلبکاران است. این امر نیازمند اقدامات دشوار و اصلاحات جدی است. وی متعهد شد که "سدی بازدارنده برای فرار مالیاتی" باشد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش خواهد کرد تا از سپرده‌های بانکی و به ویژه سپرده‌گذاران کوچک حمایت کند، گفت، کشور به بخش بانکی که چهار برابر حجم اقتصادش است، نیازی ندارد.

دیاب با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور بازتاب بحرانی بی‌سابقه است که لبنان را در مسیری نامعلوم قرار می‌دهد، هشدار داد، بدهی‌های عمومی لبنان به بیش از 170 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است و این یعنی لبنان در آستانه تبدیل شدن به بدهکارترین کشور جهان است.

وی با اشاره به اینکه لبنان بهای اشتباهات سیاست‌های گذشته را می‌پردازد و هیچ کشوری در صورت غرق شدن در بدهی‌ها نمی‌تواند آزادانه عمل کند، خاطرنشان کرد: منابع دولت در سال‌های گذشته هدر رفته است بدون اینکه اقدامات واقعی برای جلوگیری از این هدررفت اتخاذ شود.

نخست وزیر لبنان هشدار داد که از امروز دیگر امکان ادامه وام گرفتن برای عبور از وضعیت فساد در کشور وجود ندارد. ذخایر ارزی کشور به سطح بحرانی رسیده و ضروری است نیازهای اساسی لبنانی‌ها تامین شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها