ماکرون و اردوغان فردا درباره سوریه دیدار می‌کنند

طبق گزارش یک نشریه فرانسوی، رؤسای جمهور فرانسه و ترکیه فردا دوشنبه در خصوص سوریه و توافقات اخیر آنکارا و مسکو درباره «ادلب» با یکدیگر در کاخ الیزه دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

ماکرون و اردوغان فردا درباره سوریه دیدار می‌کنند
کد خبر: 392218
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۵:۵۷:۰۶

اعتمادآنلاین| نشریه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش» در گزارشی نوشت که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه قصد دارد برای شفاف‌سازی موضع این کشور در خصوص سوریه با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کند.

طبق این گزارش، ماکرون فردا (دوشنبه) در کاخ «الیزه» با رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. با اینحال تاکنون، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه به طور رسمی هیچ‌گونه بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است.

این نشریه فرانسوی در تشریح دیدار احتمالی اردوغان و ماکرون نوشت که یکی از موضوعات اصلی بحث رؤسای جمهور فرانسه و ترکیه، کریدور امنیتی در امتداد بزرگراه «ام-4» است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در کنفرانس خبری مشترک با اردوغان اعلام کرد دو طرف بر سر برقراری آتش‌بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا کرده‌اند.

طبق توافقات رؤسای جمهور روسیه و ترکیه، مقرر شده در طول بزرگراه M4 سوریه یک کریدور امنیتی به عمق 6 کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود و قرار است بر سر سایر ملاک‌ها ظرف 7 روز آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

خبرگزاری روسی تاس که به نقل از نشریه ژورنال دو دیمانش این گزارش را منتشر کرده است، گزارش داده خبرنگار این خبرگزاری تاکنون موفق نشده تأییدیه یا تکذیبیه اطلاعات مربوط به این نشریه فرانسوی را دریافت کند.

پیش از این در روز جمعه هفته گذشته، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه توافقات میان روسیه و ترکیه در خصوص «ادلب» را مبهم توصیف کرده بود.

ارتش ترکیه از روز یکشنبه، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز «عملیات سپر بهار» برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

وزارت دفاع ترکیه شامگاه سه‌شنبه (13 اسفند) در بیانیه‌ای از افزایش شمار تلفات نیروهای خود در درگیری‌های شمال غرب سوریه خبر داده بود. تلفات این کشور طی دو هفته گذشته در درگیری‌های استان ادلب مطابق آمار رسمی وزارت دفاع این کشور بیش از 40 نفر و ده‌ها زخمی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها