کد خبر: 392238
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۷:۰۲:۰۰
| |

آژانس فضایی اروپا هم با «کرونا ویروس» مقابله می‌کند

با توجه با اینکه جهان درگیر شیوع «کرونا ویروس» است، «آژانش فضایی اروپا» (ESA) هم از این قائده مستثنی نیست و تدابیری در این رابطه اندیشیده است.

آژانس فضایی اروپا هم با «کرونا ویروس» مقابله می‌کند
کد خبر: 392238
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۷:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حدود 2هزار و 200 نفر برای «آژانش فضایی اروپا» کار می‌کنند.

علاوه بر این، هزاران نفر دیگر از طریق تحقیقات، قراردادها و سایر اقدامات، با آژانس فضایی اروپا در تماس هستند.

در این راستا این سازمان در مقابله با شیوع «کرونا ویروس» سیاست‌هایی را اعمال کرده است. به عنوان مثال این سازمان در انجام مسافرت‌ها محدودیت‌هایی را اعمال کرده است.

بنا به اطلاعات منتشرشده از دانشگاه جان‌هاپکینز، بیش از 100 هزار نفر در جهان مبتلا به بیماری «کووید 19» شده‌اند. تعدادی از اعضای آژانس فضایی اروپا در ایتالیا هم درگیر این ویروس شده‌اند.

در حالی که تعداد زیادی از این افراد درمان شده‌اند، حدود 3 هزار 500 نفر در جهان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست داده‌اند.

«یوهان ورنز» مدیر کل آژانس فضایی اروپا اظهار کرد: در این شرایط همه ما باید مسئولیت‌پذیر باشیم تا شیوع این ویروس را به حداقل برسانیم.

او افزود: ما باید در سفرهای خود محدودیت ایجاد کنیم و از برگزاری مراسم‌های شلوغ اجتناب کنیم. همچنین دست‌هایمان را مرتب شست‌وشو دهیم.

ورنز افزود: حتی ما در آژانس فضایی اروپا برای عدم گسترش این ویروس مبارزه می‌کنیم. چرا که عملیات‌هایی مانند کار روی ماهواره‌ها به اجتماع زیاد افراد نیازمند است. پس ما از انجام چنین اقداماتی جلوگیری می‌کنیم.

البته هفته آتی مقامات آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی روسیه با یکدیگر جلسه برگزار خواهند کرد تا راجع به پرتاب چند ماموریت در تابستان آتی تصمیم‌گیری کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها