کد خبر: 392245
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۷:۳۹:۰۰
| |

کودکان از جشن‌های حمل مشعل المپیک به خاطر شیوع ویروس کرونا حذف شدند

ترس ناشی از شیوع ویروس کرونا مقامات ژاپنی را وادار کرد که برنامه‌های قبلی برای استفاده از کودکان در مراسم حمل مشعل المپیک 2020 و برگزاری مراسم‌های مختلف ورود مشعل به کشورهای مختلف را لغو نمایند.

کودکان از جشن‌های حمل مشعل المپیک به خاطر شیوع ویروس کرونا حذف شدند
کد خبر: 392245
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۷:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| یوشیرو موری رئیس کمیته برگزاری المپیک لغو اجرای 140 کودک در مراسم حمل مشعل المپیک را که قرار بود در آتن یونان برگزار شود «تصمیمی ناراحت‌کننده» خواند.

اعلام این تصمیم بعد از آن صورت می‌گیرد که برگزارکنندگان بازی‌ها خبر دادند ممکن است تعداد کشورهایی که مشعل از آنها عبور می‌کند را کاهش دهند و برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونای جدید از افرادی کمتری برای حمل مشعل استفاده کنند.

طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود 140 کودک در جشن تحویل‌دادن مشعل بازی‌ها در آتن به اجرای حرکات نمایشی بپردازند اما موری ضمن اعلام لغو این مراسم به خبرنگاران گفت که بیشترین اولویت با امنیت کودکان است و به همین خاطر این مراسم لغو می‌شود.

مشعل المپیک قرار است که در تاریخ 20 مارس (یکم فروردین ماه 99) به ژاپن برسد اما در راستای تازه‌ترین تصمیمات در مورد مراسم ورود مشعل، اجرای 200 کودک ژاپنی نیز احتمالا لغو می‌شود.

پس از ورود مشعل المپیک سفر آن به شهرهای مختلف ژاپن از فوکوشیما آغاز می‌شود؛ شهری که 9 سال پیش به خاطر بروز سونامی ناشی از زمین‌لرزه شاهد وقوع فاجعه‌ای هسته‌ای بود و به همین خاطر کلیه راکتورهای هسته‌ای آن خاموش شدند.

برگزارکنندگان المپیک توکیو 2020 بارها و بارها تایید کرده‌اند که با وجود شیوع «کووید- 19» این بازی ها در موعد از پیش اعلام شده یعنی 24 تیرماه تا 19 مردادماه سال آینده برگزار می‌شود.

کمیته بین‌المللی المپیک در جلسه‌ای که این هفته با حضور مدیران اجرایی آن برگزار شد روی مواضع قبلی خود یعنی عدم لغو یا تعویق بازی ها به خاطر شیوع ویروس کرونا تاکید کرد هرچند که پیشتر شایعاتی در مورد لغو احتمالی این بازی‌ها مطرح شده بود.

گفتنی است با شیوع کرونا ویروس و رسیدن آمار مبتلایان سراسر دنیا به رقم 97 هزار نفر رویدادهای ورزشی ژاپن از سومو (کشتی ژاپنی) تا فوتبال لغو شده‌اند یا پشت درهای بسته برگزار می‌شوند.

منبع: دیجیاتو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها