کد خبر: 392246
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۷:۵۰:۰۰
| |

وقتی خرس‌ها یک ماه زودتر از خواب زمستانی بیدار می‌شوند!

گرمای بی‌سابقه زمستان خرس‌های سراسر دنیا را یک ماه زودتر از خواب زمستانی بیدار کرده است.

وقتی خرس‌ها یک ماه زودتر از خواب زمستانی بیدار می‌شوند!
کد خبر: 392246
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| زمستانی که در آن به سر می‌بریم طبق ارزیابی‌ها گرم‌ترین زمستان در تاریخ بشریت است و حالا گزارش شده که خرس‌ها در سراسر دنیا یک ماه زودتر از موعد همیشگی از خواب زمستانی بیدار شده‌اند.

اسوتلانا آکولوا مدیرعامل باغ وحش مسکو اعلام کرده که طبق پیش‌بینی‌های این مرکز دو خرس هیمالیایی که در آنجا نگهداری می‌شوند یک ماه زودتر از موعد همیشگی (یعنی اردیبهشت ماه) از خواب زمستانی بیرون می‌آیند.

به همین خاطر کارکنان باغ وحش از همین حالا پایش خرس‌ها را آغاز کرده‌اند و متوجه شده‌اند که جنبش این جانوران در این بازه بیشتر از حد همیشگی شده است و این نشان می‌دهد که خرس‌ها آماده بیدارشدن از خواب زمستانی هستند.

آکولوا در مصاحبه با نشریه مسکو تایمز گفته است: به خاطر گرمای بی‌سابقه‌ای که در این زمستان تجربه کردیم، کارکنان باغ وحش از حالا خود را برای بیدارشدن خرس‌ها آماده کرده‌اند و برای جلوگیری از واردشدن هرگونه شوک به سیستم گوارش آنها چندین وعده غذایی کوچک نیز برایشان فراهم شده است.

تغذیه این جانوران قرار است که در ابتدای امر شامل مواد غذایی کم کالری نظیر سیب، گلابی، سالاد و سبزیجات باشد و به تدریج مواد غذایی پرکالری‌تری نظیر عسل، ماهی و انواع مغزها به این مجموعه اضافه شود.

پیش‌تر گزارش‌های مشابهی از بیدار شدن خرس‌ها در دیگر مناطق روسیه و سراسر دنیا منتشر شده بود.

در شهر دیگری به نام Voronezh روسیه، بعد از آنکه مدیران و کارکنان باغ وحش شهر متوجه شدند خواب زمستان ماشا (خرس قهوه‌ای ساکن در باغ وحش) از همیشه سبک‌تر شده و حساسیت بیشتری به صداها نشان می‌دهد، اعلام کردند که خرس یک ماه زودتر از خواب زمستانی‌اش بیرون می‌آید.

اتفاقی مشابه به این برای دو خرس قهوه‌ای در باغ وحش Korkesaari در هلسینکی فنلاند افتاده که بعد از تنها دو ماه خواب زمستانی 15 روز پیش بیدار شدند.

خرس‌ها بسته به گونه‌شان معمولا بین چهار تا پنج ماه از سال را در خواب زمستانی به سر می‌برند و در برخی مناطق این مدت به هشت ماه می‌رسد. اما امسال به خاطر پدیده تغییرات اقلیمی و گرمای بی‌سابقه زمستانی این بازه بسیار کوتاه شده و بعضا به دو ماه رسیده است.

منبع: دیجیاتو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها