کد خبر: 392295
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۰۸:۳۱:۰۹
| |

احمد راستینه هفشجانی، منتخب مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس:

قوانین در مجلس آینده باید به کمک طبقه مستضعف بیاید

منتخب مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس آینده باید قوانین، به تمام معنا، به کمک طبقه مستضعف بیاید و با حمایت از آنان، به کم شدن فاصله طبقانی در جامعه منجر شود.

قوانین در مجلس آینده باید به کمک طبقه مستضعف بیاید
کد خبر: 392295
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۰۸:۳۱:۰۹

اعتمادآنلاین| احمد راستینه هفشجانی، منتخب مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس، در تشریح دلایل ورود خود به عرصه انتخابات، اظهار کرد: انگیزه اولیه ورود به این عرصه به زمان صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری بر می‌گردد که خطاب به جوانان بود و ایشان چهار نقطه درخشان انقلاب اسلامی را در آن نام برده‌اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به نقش‌آفرینی جوانان اشاره دارند که از بدو پیروزی انقلاب تا دوران دفاع مقدس و پس از آن و نیز در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع)، نقشی بسیار ممتاز و بی‌نظیر داشته‌اند.

راستینه با اشاره به اینکه جوان نقطه تغییر و تحول است، گفت: جوان اگر به میدان بیاید، می‌تواند از بسیاری از چالش‌ها، فرصت‌های بزرگ را خلق کند همچنان که در گذشته جوانان انقلاب اسلامی نیز همین را ثابت کرده است.

وی دلیل دوم ورودش به عرصه را تلاش برای بازخوانی مبانی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حقیقت این است که مردم با اصل انقلاب اسلامی مشکلی ندارند و بلکه به آن افتخار می‌کنند، آرای امروز آنان نیز ثابت می‌کند که امروز اگر کسی شعارهای انقلاب را سر دست بگیرد و پای آن‌ها محکم بایستد، مردم لبیک می‌گویند.

راستینه افزود: دغدغه و نگرانی مردم این است که امروز برخی شعارها، آرمان‌ها و مبانی امام راحل(ره) و انتظارات و تدابیر مقام معظم رهبری عملیاتی نمی‌شوند که یکی از این موارد، مبحث مستضفان و محرومان است.

وی با بیان اینکه امروز طیف گسترده‌ای از مردم در زیر چرخ‌های توسعه به شدت تحت فشار هستند، اضافه کرد: این در حالیست که امام(ره) پابرهنگان و محرومان را ولی‌نعمتان نظام می‌دانستند و یک موی کوخ نشینان را با کاخ‌نشینان عوض نمی‌کردند.

راستینه تأکید کرد: در مجلس آینده باید قوانین، به تمام معنا، به کمک طبقه مستضعف بیاید و با حمایت از آنان، به کم شدن فاصله طبقانی در جامعه منجر شود.

منتخب مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی «عدالت» را شعار دیگر انقلاب اسلامی خواند و افزود: عدالت‌، شعار و مأموریت همه انبیا و اولیای الهی در طول تاریخ بشریت است اما متأسفانه در برهه‌ای پایه‌های اشرافی‌گری ‌و فاصله‌های طبقاتی نهاده شد و امروز، یک فاصله طبقاتی بسیار زیاد میان دهک‌های مختلف جامعه مشاهده می‌شود.

وی گفت: باور به عدالت و تلاش برای تحقق آن، اولین اتفاقی است که باید در افکار و اندیشه همگان نهادینه شود، چرا که میان شعار و باور تفاوت و فاصله زیادی وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در جمهوری اسلامی، باور به عدالت و مبانی انقلاب اقتضا می‌کند که مسئولان از اشرافی‌گری بپرهیزند و سطح زندگی خود را در سطح طبقه متوسط جامعه تعریف کنند.

منتخب مردم شهرکرد، بن و شامان در مجلس شورای اسلامی در تشریح مسائل حوزه استان، گفت: در این حوزه، خرده‌سیستم‌های مطالبه‌گر و نظام مردم‌پایه را برای حل مسائل تعریف کرده‌ایم که اتفاقات خوبی خواهد افتاد، یعنی تلاش خواهیم کرد بار دیگر مردم را در مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی و حل مسائل جامعه به میدان بیاوریم.

راستینه گفت: این اراده وجود دارد که با تمسک به شاخص‌ها و معیارها، میان منتخبان در حوزه‌های انتخابی استان وحدت و همدلی ایجاد شود که اگر شاخص‌ها صحیح باشند، وحدت امر سختی نیست.

وی ادامه داد: مادامی که منافع احزاب و گروه‌ها بر منافع مردم پیشی بگیرد و منافع برخی افراد که متأسفانه جریان انحصاری را ایجاد کرده‌اند، تأمین شود اجازه رشد و نقش‌آفرینی استعدادهای دیگر فراهم نمی‌شود، تا زمانی که نوع تصمیم‌گیری‌ها به میزان روابط بستگی داشته باشد، نمی‌توان مسائل را حل کرد.

راستینه بیان کرد: شاخص و معیار ما دفاع از حقوق مردم، تلاش برای رشد و توسعه استان، رفع معضل بیکاری و ایجاد بستری مناسب برای نقش‌آفرینی همه استعدادها در استان است، با این شاخص‌ها، اختلاف معنایی ندارد و تلاش خواهیم کرد با همکاری دیگر نمایندگان منتخب استان که افرادی دغدغه‌مند، دلسوز و متعهد هستند، نقش باندها و احزاب را در حوزه تصمیم‌گیری‌ها کاهش دهیم و وحدت و همدلی را تحقق بخشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها