کد خبر: 392329
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۰۹:۰۴:۴۸
| |

رئیس فدراسیون شمشیربازی:

کرونا اردوهای تیم ملی را تعطیل کرده است/ شمشیربازان به صورت انفرادی تمرین می‌کنند

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: چین هیچ شانسی برای رسیدن به جایگاه و امتیاز ما ندارد حتی اگر در مجارستان قهرمان هم شود امتیازش به ما نمی‌رسد.

کرونا اردوهای تیم ملی را تعطیل کرده است/ شمشیربازان به صورت انفرادی تمرین می‌کنند
کد خبر: 392329
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۰۹:۰۴:۴۸

اعتمادآنلاین| فضل‌الله باقرزاده در خصوص عملکرد نمایندگان سابر کشورمان در جام جهانی شمشیربازی لوکزامبورگ، اظهار داشت: بچه‌ها در بخش انفرادی خیلی خوب بودند. حریف روس پاکدامن که با نتیجه 15 بر 14 برابر آن شکست خورد نفر سوم این‌ مسابقات شد. در بین 200 شرکت کننده ایران دو نماینده در جمع 16 نفر پایانی داشت و این برای رنکینگ بچه‌ها بسیا خوب بود.

وی در ادامه افزود: در بخش تیمی و در جدول 16 تیمی چین مقابل آمریکا شکست خورد و دهم شد. چین هیچ شانسی برای رسیدن به جایگاه و امتیاز ما ندارد حتی اگر در مجارستان قهرمان هم شود امتیازش به ما نمی‌رسد و ما با این تیم‌ اختلاف 48 امتیازی داریم. ما در 6 مرحله مسابقه یعنی مسابقات جهانی مادرید، قهرمانی آسیا در ژاپن، قهرمانی جهان مجارستان، جهانی مصر، جام‌جهانی ورشو و جام جهانی لوکزامبورگ شرکت کردیم و در این مسابقات 232 امتیاز المپیکی گرفتیم در حالی که چینی‌ها 184 امتیاز دارند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: در حال حاضر تکلیف سهمیه تیم‌ اول هر قاره از رنکینگ‌ جهانی مشخص است و فقط رقابت در اروپا است. آمریکا از قاره آمریکا، مصر از آفریقا و ایران از آسیا و 4 تیم اول رنکینگ سهمیه‌های خود را مشخص کردند فقط بین فرانسه، روسیه و آلمان برای کسب سهمیه اول اروپا رقابت است. سایر تیم‌ها نیز تقریبا شانسی برای کسب سهمیه ندارند.

وی در خصوص زمان برگزاری مسابقات زون آسیا گفت: مسابقات قهرمانی آسیا قرار بود فروردین ماه در کره برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و احتمالا برگزار هم نمی‌شود و امتیازات آن را همانند سال قبل محسوب می‌کنند اما مسابقات زون آسیا باید برگزار شود. کنفدراسیون شمشیربازی آسیا به خیلی از کشورها پیشنهاد میزبانی داده ولی هیچ کشوری قبول نکرده است حتی کویت و ازبکستان هم که احتمال میزبانی آنها وجود داشت اعلام آمادگی نکردند.

باقرزاده در ادامه افزود: فعلا اردوها را تعطیل کردیم. این‌اتفاق برای بسیاری از کشورها هم افتاده و مطمئنا تیم‌ها افت می‌کنند. ما برای زون آسیا 5 نفر (یک نفر فلوره مردان، و یک نفر اپه مردان‌ سه دختر در اپه و فلوره و سابر) را اعزام می‌کنیم اما اسامی نهایی مشخص نیست اگر زمان برگزاری مسابقات مشخص شود بلافاصله ورزشکاران به اردو دعوت می‌شوند و با نظر کادر فنی از بین آنها بهترین‌ها انتخاب می‌شوند. بچه‌ها قبل از شیوع کرونا در اردو بودند و بعد از آن اردوها تعطیل شد و انفرادی تمرین می‌کنند.

وی درخصوص حکم سرپرستی دبیری برای نایب رئیس فدراسیون گفت: آقای جهانی نایب رئیس فدراسیون است و برای اینکه سر فرصت دبیر را انتخاب کنم و فعلا کارها روی زمین نماند، وی را به عنوان سرپرست دبیری انتخاب کردم چرا که مشغله و کار نایب رئیس کمتر است. او فعلا حکم سرپرستی دارد و تا آخر سال دبیر را معرفی می‌کنیم.‌ یعقوبیان در مدتی که دبیر فدراسیون بود زحمت زیادی کشید و فعلا هم در مشهد رئیس هیئت شدند و برای حضور در دوره بین المللی مربیگری در مجارستان هستند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها