دفاتر نمایندگی آلمان و فرانسه در کره‌شمالی تعطیل شد

سفیر انگلیس در پیونگ‌یانگ اعلام کرد آلمان و فرانسه نمایندگان خود را از کره‌شمالی خارج و دفاتر نمایندگی خود را در این کشور تعطیل کردند.

دفاتر نمایندگی آلمان و فرانسه در کره‌شمالی تعطیل شد
کد خبر: 392350
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۰۹:۳۳:۴۸

اعتمادآنلاین| کالین کروکس، سفیر انگلیس در کره شمالی، در بحبوحه نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا اعلام کرد آلمان و فرانسه نمایندگان خود را از کره شمالی خارج و دفاتر نمایندگی خود را در این کشور تعطیل کردند.

او در ادامه اظهارات خود به این موضوع اشاره نکرده که چرا همکاران آلمانی و فرانسوی وی از کره شمالی خارج شدند.

سفیر انگلیس در کره شمالی در توئیتی نوشت: امروز صبح همکارانش در سفارتخانه آلمان و دفتر فرانسه در کره شمالی به طور موقت نمایندگی‌های خود را تعطیل کردند.

کروکس همچنین تصاویری از خودرو‌های در حال انتقال نمایندگان آلمان و فرانسه به فرودگاه منتشر کرد.

سفارت انگلیس در کره شمالی همچنان باز است.

آلمان در کره شمالی سفارتخانه دارد. فرانسه روابط دیپلماتیک رسمی با کره شمالی ندارد، اما در این کشور دفتر دارد. سخنگوی سفارتخانه‌های آلمان و فرانسه در کره جنوبی هنوز در این خصوص اظهار نظر نکردند.

سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده بود طرحی برای تخلیه حدود 60 دیپلمات خارجی از کره شمالی از جمله نمایندگان کشور‌های آلمان، فرانسه و سوئیس در جریان است.

کره شمالی بین کشور‌های چین و کره جنوبی قرار دارد؛ کشورهایی که ویروس کرونا در آن‌ها به شدت شیوع پیدا کرده است.

سفیر سوئد درپیونگ‌یانگ نیز هفته گذشته تصویری را از خودش در این شهر منتشر و اعلام کرد خوشحال است که پس از یک ماه از قرنطینه خارج شده است.

کره شمالی هیچ مورد آلودگی به ویروس کرونا را در این کشور تایید نکرده است، اما اتباع خارجی کشور‌هایی را که آلودگی به ویروس کرونا در آن جا گزارش شده برای مدت 30 روز در قرنطینه قرار داده است. این کشور همچنین کنترل مرز‌های خود را تشدید کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها