کد خبر: 392392
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۰:۳۱:۳۶
| |

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی به آزمایش موشکی کره‌شمالی واکنش نشان داد

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی، آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی خلاف توافق نظامی بین دو کره دانست.

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی به آزمایش موشکی کره‌شمالی واکنش نشان داد
کد خبر: 392392
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۰:۳۱:۳۶

اعتمادآنلاین| ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفته است شلیک سه پرتابه جدید کره شمالی به سمت دریای ژاپن بخشی از رزمایش نظامی پیونگ یانگ است که برخلاف توافق نظامی بین دو کره است.

این ستاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پرتابه‌ها آزمایش شده کره شمالی به احتمال زیاد ادامه رزمایش نظامی این کشور است که پیشتر در 28 فوریه و 2 مارس انجام شد. سئول از عملکرد کره شمالی که خلاف توافق نظامی [بین کره] که در 19 سپتامبر سال 2018 به امضا رسید و شامل توافق نامه‌ای برای کاهش تنش‌های نظامی در شبه جزیره کره و ایجاد رابطه‌ای بر پایه اعتماد بود، نگران است».

اوایل امروز دوشنبه، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد پیونگ یانگ سه پرتابه آزمایش کرده است. رسانه‌های ژاپنی به نقل از دولت این کشور اعلام کرده اند پرتابه‌های شلیک شده، بخش دیگری از آزمایش موشک‌های بالستیک کره شمالی بوده است.

پیش از این نیز برخی از کشور‌ها ضمن اعتراض به رزمایش نظامی کره شمالی مدعی شده بودند پیونگ یانگ در این رزمایش‌ها موشک بالستیک آزمایش می‌کند که به گونه‌ای نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

این پرتابه‌ها که از شهر شرقی سوندوک در استان همگیونگ جنوبی کره شمالی پرتاب شده اند، پس از پیمودن 200 کیلومتر (124 مایل) با حداکثر ارتفاع 50 کیلومتری (31 مایل) در دریای ژاپن فرود آمدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها