کد خبر: 392446
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۱:۴۷:۳۱
| |

چین در واکنش به شلیک پرتابه کره‌شمالی، خواستار مذاکره شد

در پی شلیک سه پرتابه کره‌شمالی به دریای ژاپن، وزارت امور خارجه چین از طرف‌های درگیر درخواست کرد به گفت‌وگو و رایزنی برای رسیدن به صلح پایدار ادامه دهند.

چین در واکنش به شلیک پرتابه کره‌شمالی، خواستار مذاکره شد
کد خبر: 392446
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۱:۴۷:۳۱

اعتمادآنلاین| دولت چین به شلیک سه پرتابه توسط کره شمالی به سمت دریای ژاپن واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه از همه طرف‌های درگیر درخواست کرد رایزنی‌ها و گفت‌وگوها را تا رسیدن به صلحی پایدار در شبه جزیره کره ادامه دهند.

صبح امروز (دوشنبه) خبرگزاری «یونهاپ» گزارش داد که کره شمالی سه پرتابه جدید به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرده است که نوع، برد پرواز و ارتفاع سه موشک جدید هنوز مشخص نیست اما منابع ژاپنی گفته‌اند که این موشک‌ها از نوع بالستیک بوده است.

این ستاد 12 اسفند ماه نیز اعلام کرده بود که کره شمالی دو پرتابه به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. این اولین آزمایش موشکی کره شمالی در سال 2020 میلادی بوده و پس از اتمام ضرب‌الأجل پیونگ‌یانگ به آمریکا برای رسیدن به توافق بر سر تحریم‌ها انجام شد.

مذاکره‌کنندگان اتمی کره شمالی و آمریکا برای اولین بار از زمان نشست ویتنام (نخستین دیدار ترامپ و کیم جونگ اون) در واپسین ماه‌های سال 2019 میلادی در شهر «استکهلم» در سوئد دیدار کردند که این مذاکره نیز به شکست منتهی و نیمه‌کاره رها شد.

کره شمالی، آمریکا را مقصر شکست مذاکرات دانسته و تهدید کرد اگر آمریکا پیشنهاد جدیدی ارائه ندهد، برنامه موشکی خود را از سر می‌گیرد. منابع دیپلماتیک پیش‌بینی کرده‌ بودند که کره شمالی در آینده نزدیک یک سلاح راهبردی جدید آزمایش می‌کند. کره شمالی آخرین بار سال 2017 و قبل از شروع مذاکرات خلع سلاح با آمریکا یک موشک بین قاره‌ای بالستیک آزمایش کرده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها