جابجایی نظامیان آمریکایی در پایگاه‌های ایتالیا و کره‌جنوبی ممنوع شد

در پی شیوع ویروس کرونا، ارتش آمریکا با صدور حکمی جابجایی نظامیان این کشور در پایگاه‌های نظامی ایتالیا و کره‌جنوبی را متوقف کرد.

جابجایی نظامیان آمریکایی در پایگاه‌های ایتالیا و کره‌جنوبی ممنوع شد
کد خبر: 392498
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۲:۵۳:۴۳

اعتمادآنلاین| به دنبال شیوع ویروس کرونا، ارتش آمریکا جابجایی نیرو‌های نظامی خود و خانواده آن‌ها را به داخل و خارج از ایتالیا و کره جنوبی متوقف کرده است.

فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در کره جنوبی دیروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد به رغم تشدید نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی، تمامی سربازان ارتش آمریکا و خانواده آن‌ها در پایگاه‌های مستقر در کره جنوبی حق ورود یا خروج از این کشور را ندارند و سفر آن‌ها به داخل آمریکا یا خارج از آن به زمان دیگری موکول می‌شود.

این اعلامیه پس از آن صادر شد که ارتش آمریکا جابجایی نیرو‌های نظامی خود و خانواده آن‌ها را به داخل و خارج از ایتالیا متوقف کرد. سرهنگ دن ووگل، فرمانده ارتش آمریکا روز شنبه در یک پیام ویدئویی در فیس بوک اعلام کرد با شیوع ویروس کرونا، جابجایی سربازان آمریکایی از پایگاه‌های این کشور در ایتالیا تا اطلاع ثانوی طی دو ماه آینده متوقف می‌شود.

پیشتر برخی از سربازان آمریکا با پایان دوره قرنطینه خود در پایگاه‌های نظامی کره جنوبی یا ایتالیا خواستار بازگشت به کشورشان شده بودند. همچنین خانواده‌های سربازان آمریکایی نیز ابراز تمایل کرده بودند که در کنار آن‌ها باشند که اجازه خروج آن‌ها از آمریکا و سفر به کره جنوبی یا ایتالیا صادر نشده است. این دستورات به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دو کشور ایتالیا و کره جنوبی صادر شده است.

طبق گزارش‌ها در حال حاضر، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا به بیش از 5 هزار و 800 تن و در کره جنوبی به بیش ز 7 هزار و 300 نفر رسیده است. این آمار در حال رشد تهدیدی جدی برای سربازان آمریکایی مستقر در ایتالیا و کره جنوبی محسوب می‌شود.

در حال حاضر، آزمایش کرونای هفت سرباز آمریکایی در پایگاه این کشور در کره جنوبی مثبت اعلام شده است. فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در اروپا نیز تاکید کرد یک نیروی دریایی آمریکایی در یگان مستقر در ناپل ایتالیا نیز به کرونا مبتلا شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها