کد خبر: 392509
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۳:۰۴:۲۴
| |

سیدکاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس مطرح کرد:

پیشنهاد تشکیل ستاد مدیریت جنگ برای مقابله با کرونا با حضور دستگاههای مختلف

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس پیشنهاد کرد ستاد مدیریت جنگ برای مقابله با کرونا با حضور دستگاههای مختلف تشکیل شود.

پیشنهاد تشکیل ستاد مدیریت جنگ برای مقابله با کرونا با حضور دستگاههای مختلف
کد خبر: 392509
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۳:۰۴:۲۴

اعتمادآنلاین| سیدکاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: ما اعتقادمان این است با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرماندهی جنگ اقتصادی را را به دولت دادند و این ویروس هم شرایطی شدیدتر از جنگ اقتصادی را ایجاد کرده است، درخواست‌مان از ایشان این است که مثل زمان جنگ دستور بدهند ستاد مدیریت جنگ برای مقابله با این ویروس تشکیل و از توانمندی دستگاههای مختلف در این زمینه استفاده شود.

وی با بیان اینکه «استان گیلان از نظر ورود ویروس در صدر قرار دارد و روند ابتلا به ویروس کرونا در این استان تا الان صعودی بوده»، افزود: وزارت بهداشت، بسیج، سپاه و برخی نهادها به خوبی ورود کردند ولی کافی نیست. ما از هفته اول تذکر دادیم، امروز هم وضعیت گیلان تشدید شده و به منطقه قرمز تبدیل شده و این درحالی است که متاسفانه بخشی هم مغفول مانده است.

دلخوش با تاکید بر ضرورت آماده باش ستاد مدیریت بحران، گفت: همچنین مردم همیشه مثل دفاع مقدس کمک کرده‌اند، حالا هم باید از عموم مردم برای همکاری استفاده شود. ما از روز اول بر ضرورت قرنطینه گیلان تاکید کردیم ولی این کار نصف و نیمه انجام شد، بسیاری از ادارات و بانک ها باز بودند و بعضی جاها مثل کلینیک ها باید تعطیل می‌شد که نشد. علاوه بر این جلوی سفرها باید گرفته می‌شد که بخش زیادی صورت نگرفت.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به کمبود امکانات پزشکی و تخت بیمارستانی در استان گیلان، یادآور شد: البته بعد از دو سه هفته امکاناتی تزریق شده ولی کافی نیست، باید بسیج عمومی صورت می‌گرفت. دولت باید برنامه ریزی برای تهیه ماسک می‌کرد، خیلی از روستاهای ما دسترسی به ماسک و وسایل ضدعفونی ندارند، در حالی که پایگاه ها و حوزه های بسیج با کمک دهیاری و شوراها می‌توانند ورود کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه «مردم گیلان از نظر اقتصادی ضعیف هستند»، تاکید کرد: شغل مردم تنها کشاورزی است و امروز دستفروشان و کارگران هم دچار مشکل هستند. پیشنهاد ما این است که یارانه را زودتر و در صورت امکان بیشتر پرداخت کنند و مهلت پرداخت قبوض آب و برق و گاز در مناطق بحرانی یا در صورت امکان در کل کشور افزایش یابد. ما همچنین 90 جانباز ریوی و شیمیایی و معلول داریم که باید خدمات به آنها داده شود.

دلخوش با تاکید بر ضرورت ساماندهی مراکز بیمارستانی و درمانی گفت: پرسنل با شرایط موجود نمی‌توانند خدمات لازم را انجام بدهند و هلال احمر امکانات ندارد. همچنین وقتی به مردم می‌گویند در خانه بنشینید، لازم است یک شبکه مخصوص برای اطلاع رسانی درباره کرونا قرار داده شود و مابقی شبکه‌ها برنامه سرگرم کننده پخش کنند.

نماینده مردم صومعه سرا تاکید کرد: در استان گیلان و در صورت لزوم بقیه استانها باید فرماندهی در این زمینه به فرمانداران داده شود تا امکانات درست و عادلانه توزیع شود. ما نگران وضع مدیریتی و عدم تقویت مدیریت در گیلان هستیم و نگران ابتلای بیشتر مردم هستیم. البته خیرینی برای کمک هستند ولی نمی‌دانند با چه کسانی باید هماهنگ کنند.

این نماینده مجلس در پایان خواستار برخورد با فضای مجازی ناسالم و کسانی شد که با رادیوهای بیگانه مصاحبه می‌کنند و در عین حال گفت: از سوی دیگر باید با محتکرین و متخلفین نیز برخورد شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها