کد خبر: 392536
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۳:۵۰:۰۹
| |

قرنطینه مناطق ثروتمند ایتالیا باعث سقوط 11 درصدی سهام شد

روز دوشنبه به دنبال اعلام قرنطینه بخش بزرگی از مناطق ثروتمند ایتالیا، شامل مرکز مالی این کشور، میلان، بازار سهام آن سقوط کرد.

قرنطینه مناطق ثروتمند ایتالیا باعث سقوط 11 درصدی سهام شد
کد خبر: 392536
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۳:۵۰:۰۹

اعتمادآنلاین| روز دوشنبه به دنبال اعلام قرنطینه بخش بزرگی از مناطق ثروتمند ایتالیا، شامل مرکز مالی این کشور، میلان، بازار سهام آن سقوط کرد.

این در حالی است که آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن ظرف 24 ساعت گذشته با جهشی بسیار بزرگ روبرو شده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا با جهشی بزرگ 25 درصدی در 24 ساعت گذشته به 7375 نفر رسید و تعداد مرگ‌ومیر ناشی از آن هم با جهش 57 درصدی به 366 نفر افزایش یافت.

متعاقباً دولت ایتالیا با اعلام محدودیت‌هایی بی‌سابقه 16 میلیون نفر را تا 3 آوریل قرنطینه کرد. این قرنطینه از دیشب با امضای نخست‌وزیر ژوزفه کونته به قانون تبدیل شد.

طبق این قانون افراد حق ورود و خروج از منطقه لمباردی، که ثروتمندترین منطقه ایتالیا است و 14 استان در 4 منطقه دیگر را نخواهند داشت. شهرهای ونیز، مودنا، پارما، پیاچنزا، رجیو امیلیا و ریمینی، در این طرح قرار دارند.

شاخص سهام فوتسی میلان که از آغاز بحران کرونا در این کشور 17 درصد سقوط کرده بود امروز با وحشت ایجاد شده از قرنطینه قلب اقتصادی ایتالیا، 11 درصد دیگر سقوط کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها