محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران خبر داد:

اختصاص بودجه 100 میلیارد تومانی برای بزرگ‌ترین طرح بازآفرینی شهری در سال آتی

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از آغاز اجرای پروژه محور نیلوفری در سال 99 با تخصیص بودجه 100 میلیارد تومانی خبر داد.

اختصاص بودجه 100 میلیارد تومانی برای بزرگ‌ترین طرح بازآفرینی شهری در سال آتی
کد خبر: 392574
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۴:۵۹:۳۶

اعتمادآنلاین| محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، با بیان اینکه طرح محور نیلوفری بزرگترین پروژه محرک توسعه در حوزه بازآفرینی شهری است، گفت: این طرح مربوط به بازآفرینی فضای آزاد شده فوقانی تونل خط آهن تهران ـ تبریز به طول 9 کیلومتر و به مساحت 50 هکتار در مناطق 17 و 18 شهر تهران است.

وی تصریح کرد: طرح نیلوفری به عنوان یکی از بزرگ مقیاس‌ترین فرصت‌های بازآفرینی شهر تهران و پروژه محرک توسعه محسوب می‌شود که طرح‌های اجرایی آن با برگزاری مسابقه تهیه شده است و اجرای آن نقش بسزایی در کاهش فاصله طبقاتی و شکاف اجتماعی شمال و جنوب شهر و کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات جنوب شهر خواهد داشت.

سالاری تاکید کرد: این پروژه مهم از دوره چهارم تاکنون علی رغم فراخوان‌ها و برگزاری نمایشگاه‌هایی توسط شهرداری تهران، بلاتکلیف مانده بود که ما در جریان تصویب بودجه سال آینده شهرداری، پیشنها دادیم، مبلغ 100 میلیارد تومان به اجرای طرح نیلوفری تخصیص داده شود که به تصویب شورای شهر تهران رسید و امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی این پروژه مهم آغاز شود.

وی افزود: حال، توپ در میدان مدیران شهرداری تهران است تا در سال 99 نسبت به اتمام بزرگ‌ترین طرح بازآفرینی شهری و مهندسی‌ترین پروژه محرک توسعه در محدوده بافت‌های فرسوده مناطق 17 و 18 شهر تهران اقدام کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها