کد خبر: 392636
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۷:۳۴:۰۰
| |

غول‌های فناوری آسیا از شیوع ویروس کرونا 11 میلیارد دلاری ضرر کردند

شیوع گسترده ویروس کرونا با از پا در آوردن بخش های اصلی زنجیره تامین و کاهش تقاضا از سوی مشتریان زیان سنگینی را به صنعت فناوری وارد کرده است. براساس برآوردهای جدید «گلدمن ساکس» بازیگران آسیایی حوزه فناوری از شیوع ویروس کرونا متحمل میلیاردها دلار زیان خواهند شد.

غول‌های فناوری آسیا از شیوع ویروس کرونا 11 میلیارد دلاری ضرر کردند
کد خبر: 392636
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۷:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| به گفته گلدمن ساکس فاکسکان به عنوان تامین‌کننده اصلی آیفون با بیشترین ریسک مواجه است و پس از آن سامسونگ، TSMC، لنوو و دیگر غول های آسیای شرقی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. بدشانسی بزرگ سازندگان چیپ رخ دادن کرونا در زمانی است که جنگ تجاری چین و آمریکا در حال سرد شدن بوده و صنعت فناوری جان تازه‌ای می‌گرفت.

گلدمن ساکس در محاسبات خود مبنا را افت 50 درصدی تولید در بازه 8 هفته‌ای و کاهش 30 درصدی تقاضا برای یک دوره 6 ماهه در نظر گرفته است. بر این اساس فاکسکان که به صورت رسمی Hon Hai نامیده می‌شود، 1.8 میلیارد دلار معادل 39 درصد از سود عملیاتی خود در سال جاری را از دست خواهد داد.

در رده دوم سامسونگ قرار دارد که به واسطه شیوع کرونا با زیان 1.4 میلیارد دلاری در سود عملیاتی خود مواجه خواهد شد. با این حال گلدمن ساکس مشکلات در زنجیره تامین محلی را در نظر نگرفته و ممکن است اوضاع برای کره‌ای‌ها بدتر هم بشود.

درآمد سالیانه صنایع نیمه هادی تایوان یا TSMC هم با زیان 3 درصدی مواجه است که به معنی کاهش 1.4 میلیارد دلار در درآمد خواهد بود. این در حالی است که TSMC به واسطه سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه 5G به افزایش 20 درصدی درآمدهایش امید بسته بود.

کارشناسان بانک مذکور حتی هشدار داده‌اند در صورتی که شیوع ویروس کرونا به همین شکل ادامه یابد احتمال سقوط اقتصاد آمریکا به دوران رکورد وجود دارد. در چنین شرایطی درآمد سهام 500 شرکت برتر ایالات متحده با افت 13 درصدی مواجه خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها