کد خبر: 392656
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۶:۳۸:۲۷
| |

محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

خانه‌نشینی در ایام عید وفاداری به اصول بهداشتی و هموطنان است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «کشور ما زیرساخت‌های ضعیفی برای منع سفرهای نوروزی دارد» گفت: مردم باید از سفر بپرهیزند، خانه نشینی در ایام عید یک تمرین وفاداری است.

خانه‌نشینی در ایام عید وفاداری به اصول بهداشتی و هموطنان است
کد خبر: 392656
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۶:۳۸:۲۷

اعتمادآنلاین| علیرضا محجوب ، با تاکید بر ضرورت در خانه ماندن شهروندان در شرایطی که جامعه با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: مردم ایران همیشه و خصوصا در ایام تعطیل روحیه سفر داشته و دارند، پس نمی‌توان راجع به محدود کردن آنها البته در شرایط عادی صحبت کرد. نکته اینجاست که شرایط ما عادی نیست و در شرایط فعلی توصیه‌های وزارت بهداشت مقدم بر هر موضوعی است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ما سال‌هاست که از رویکردهای پیشگیرانه دور شده‌ایم و می‌خواهیم همه چیز را درمان کنیم. تفاوت وضعیت پیشگیرانه با وضعیت درمانی این است که در حالت اول سختگیری در آغاز انجام می‌شود و نتایج آسان به بار می‌آید اما در عملیات درمانی در آغاز با سختگیری مواجه نمی‌شویم اما ادامه مسیر برای ما سخت و پرحاشیه می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خانه نشینی را «تمرین وفاداری» نامید و گفت: من فکر می‌کنم که خانه نشینی در این ایام یک تمرین است، تمرین برای وفاداری به دو چیز، اول اصول بهداشتی و دوم هموطنان. در شرایط فعلی مشاهده می‌کنیم که حتی بیمارستان‌ها هم اصول بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و بهداشت با سختگیری اعمال نمی‌شود. هم خانواده و هم مسئولان باید به اصول بهداشتی مومن باشند و آن را بر هر فعالیتی مقدم بدانند.

محجوب در خصوص شهروندانی که سفرهای نوروزی را آغاز کردند، اظهار کرد: متاسفانه شرایط فعلی هنوز برای بعضی افراد به عنوان فرصت تلقی می‌شود. در صورتیکه اگر خدای نکرده یکی از اعضای خانواده‌های این شهروندان بیمار شود، همه آن شادی به یک غم بزرگ تبدیل می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص زیرساخت‌های منع سفرهای نوروزی گفت: متاسفانه زیرساخت‌های ضعیفی داریم. مثلا خود من چند راه فرعی می‌شناسم که به شمال کشور می‌رسد این راه‌ها کمی زحمت آور است، اما در نهایت مردم را به مقصد می رساند. از طرف دیگر شهرهای ما به گونه‌ای طراحی نشده که ما کنترل 100 درصدی داشته باشیم. بسیاری از کشورها ایالت دارند و دارای مرزهای قابل لمس هستند اما مرزهای استانی ما کاملا تشریفاتی است.

محجوب در پایان با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در زمینه رعایت اصول بهداشتی گفت:‌ کشورهایی وجود دارند که زیرساخت‌های منع سفر ندارند اما بهداشت در آنها رعایت می‌شود. رادیو، تلویزیون و مطبوعات و از همه مهمتر آموزش و پرورش باید بتوانند انسان‌هایی بهداشتی بسازند. این اصول اولیه بهداشت مثل سفر نرفتن باید در خانواده و در اذهان ما مستقر شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها