میرلوحی فعال سیاسی:

باید از طریق مجلس آتی تنش زدایی و دوست یابی کنیم

یک فعال سیاسی گفت: باید با کشورهای اسلامی و همسایه خود رابطه موثر برقرار کنیم. باید واقعیت های پیرامونمان را درک کنیم و شعارهای تند ندهیم.

باید از طریق مجلس آتی تنش زدایی و دوست یابی کنیم
کد خبر: 392682
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۸:۱۵:۵۰

اعتمادآنلاین| محمود میرلوحی، اظهار کرد: در فضای انتخاباتی خیلی بحث شد که نکند جایگاه مجلس در تصمیمات و سیاست‌های کشور تنزل پیدا کرده و مجلسی که حضرت امام(ره) می فرمود در راس امور است به آخر رسیده است؛ چراکه در موضوعاتی مثل افزایش قیمت بنزین احساس می‌شد خیلی حضور پررنگی ندارد.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی و گروگان گیری‌های آمریکایی‌ها یادمان هست که حضرت امام(ره) برای مجلس شورای اسلامی چه جایگاهی در نظر داشتند و مجمع تشخیص را هم برای دفاع از مجلس ایجاد کردند. اگر به بحث های آن سال‌ها برگردیم تاسیس مجمع برای گره گشایی از مجلس و محدود کردن شورای نگهبان بود.

وی گفت: نظارت استصوابی پیش‌آمد و به جایی رسیدیم که نه‌تنها مجلس در جای خود نیست، بلکه مجمع هم خودش را جایگاه دیگری معرفی می کند. در موضوع FATF دیدیم چه اتفاقاتی افتاد.

میرلوحی تصریح کرد: به نظر می‌آید مجلس آتی باید تلاش کند تا به جایگاه خود بر گردد و همچنین در سیاست خارجی حضور فعال داشته باشد . ایران با برجام توانست وحدت جهان را بشکند. درست است که اروپاییان نتوانستند آن‌طور که باید پای قول‌های خود بمانند و حیثیت و اقتدارشان زیر سوال است، اما وحدتش به خاطر برجام با آمریکا از بین رفته است. حالا ما همین مقدار برجام را از دست بدهیم بهانه‌ای علیه ما شکل می‌گیرد.

وی افزود: نتوانستیم موضوع FATF را درست مدیریت کنیم و باری به ما اضافه کرد. باید مواظب باشیم بهانه به دست آمریکایی ها ندهیم. آمریکا با اینکه تنها است، اما از طریق تحریم‌ها به ما فشار می آورد.

میرلوحی تاکید کرد که باید از طریق مجلس آتی تنش زدایی و دوست یابی کنیم.

وی گفت: باید با کشورهای اسلامی و همسایه خود رابطه موثر برقرار کنیم. باید واقعیت های پیرامونمان را درک کنیم و شعارهای تند ندهیم. فضا سازی نکینم هزینه نتراشیم و همواره رفتاری حکیمانه از کشورمان به دنیا نشان دهیم. با برجام پرونده نظامی و تسلیحاتی ما بسته شد. اگر درست عمل کنیم می توانیم آن فضای سنگین علیه خود را با تلاش و ظرفیت دیپلماتیک به فضایی بهتر تبدیل کنیم.

این فعال سیاسی گفت: صنعت و اقتصاد ما نیازمند رابطه با دنیا است. اگر ترامپ قرار باشد باز رای بیاورد باید در تصمیم‌گیری‌ها دوره پنج ساله سختی را در نظر داشته باشیم. باید تلاش کنیم منافع ملی را در تمام سیاست‌ها لحاظ کنیم.

میرلوحی در پایان گفت: درست است که نباید تسلیم شویم، ولی نباید به سمت تند شدن فضا برویم. می توانیم امیدوار باشیم که مجلس یازدهم هزینه‌ای ایجاد نکند و در عین حال بار سنگینی که روی دوش ملت است را کم‌تر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها